Thursday 26 February 2015

MASJID PEKAN NENAS



SEBENARNYA sudah lama saya hendak membuat kenyataan (baca: post) tentang keadaan masjid pekan nenas yang selalu saya singgah. Bukanlah saya hendak membuat komen negatif tentang tandas atau bilik air. Cuma saya rasa janggal ketika berada didalam masjid kerana keadaan lantainya yang tidak setara, terutama disebelah kanan masjid. Diharapkan bangunan masjid akan tetap utuh sampai bila-bila. Amin.

Nota lalat. Masjid jamek ini adalah masjid baru yang dibina menggantikan masjid lama yang terletak di Jalan Sungai Burong.

13 comments:

  1. Replies
    1. sebenarnya masjid ni masjid baru ganti masjid lama, tp pembinaannya yg mcm x stabil gituu., ;p

      Delete
  2. Cakap pasal masjid tetiba teringat kisah Mrs. A dan kengkawan di zaman muda remaja ada ke patut singgah masjid dan cari toiletnya sekadar nak buang air aje.

    Rajin gaklah buat kerja tu tapi suatu hari ada kengkawan lain dari yang selalu bila we all ajak singgah dia pun tanya kenapawe all kata nak buang air.

    Beristigfar dia sambil uuoollllsss pleaselah walaupun aku ni nampak hantu tapi aku tak sangguplah singgah masjid sekadar nak melepas hajat tolonglah cari petrol station katanya. Kalau uuoollsss singgah nak solat takpelah jugak, huh! makan dalam betul kawan yang ala-ala hantu boleh nasihat cenggitu.

    Alhamdulillah semenjak hari itu Mrs.A tak buat dah perangai jahil tu lagi.

    ReplyDelete
  3. Nampak mcm masjid lamalah TL.... Kontraktor kampung tu kot...ambik murah jer sambil beramal hihi...tak pun gotong royong org kampung hihi

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. saperlar wak nk kommplen2 begitu, wak komplen dalam blog sajeeew., ramai org pekan nenas yang bijak2 belaka kannns ;p

      Delete
  5. masa bina, kontraktor tak ratakan tanah elok2 atau tanah mendap...ya, semoga tetap utuh....

    ReplyDelete
  6. harap2 xjd sebarang kejadian ketika org tgh solat..

    ReplyDelete
  7. Akak nak follow blog awak tapi xnampak button follow kat mane :(
    Akak just follow Google je..

    ReplyDelete
  8. amin. huhu.

    masjid ni dah berapa tahun juga ye?

    ReplyDelete
  9. lantai uneven ea.. ni mesti kontraktor cap ayam.. amponnnn!

    ReplyDelete
  10. heran jugak ye..klu masjid lama tu lainlah.pelik pelik..

    ReplyDelete
  11. keajaiban struktur binaan kot, ke tanah tak rata ...

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat