Monday, 16 February 2015

WEDDING PHOTOGRAPHY: THE DEBUT



HARI minggu yang lepas saya sudah memberanikan diri sendiri untuk cuba menangkap gambiran pengantin buat pertama kalinya. Dari masjid Bandar Baru Uda (akad nikah), ke Taman Desa Rahmat (bersanding 1), ke Taman Universiti (bersanding 2) dan disebelah petang pula terus ke Puteri Harbor (outdoor 1 & 2) memeylah mencabar juga. Pengalaman yang tidak boleh dijual beli (bahasa orang kampung saya: precious). Terimakasih saya ucapkan kepada rakan fotografi di Picturesque Photo Studio (Kota Masai). Korang memang terbaik dan semoga rezeki korang terus bertambah.

Nota lalat. Maksud perkataan debut adalah / The meaning of debut is : kemunculan sulung di mata awam. Ai laike.





28 comments:

  1. cntik..profesional gayanya.. lepas ini byk job masuk =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. timekaseh cik nuyui itu, cobaan saje suke suki., hihik2

      Delete
  2. cantiknya...mcm jurugambar profesional la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkih, malulah x setaraf pro lagi saya ini ;-p

      Delete
  3. cantiklah!! nanti boleh buat bisnes ni hehehe... tapi tak boleh tahan gelak tengok watermark "tiga lalat curi dosa" tu heeheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. psl watermark itu kalo ade org nak curi juga gambar sy yg biasa2 aje ni memey berdosalah dia., huhuu2

      Delete
  4. Replies
    1. kat belah atas kanan 'google followers' kan ade., tp sy kan x fofuler., hikhik2

      Delete
  5. hehe teringat few months ago just because ada dslr trus jd fotografer terjun sbb fotografer kawan (time nikah) lambat dtg. malunya gmbr2 bagai nak ra. nasib org tak tahu, nama saja ada dslr tp sbnrnya guna automode! hahakkk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. maner gambr nye nakla sy tgk juga., ehhee2

      Delete
  6. Nice....photo.
    Oh! itulah makna debut ya... puas Mrs. A cari maknanya thank you for sharing.
    Kpop selalu jer...guna perkataan debut ni.
    Mrs. A buat faham-faham sendiri ngeh..ngeh..ngeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak tau ke tidak nak sebutnya mcm nih: debut = 'dei-bi-yu' ., wallahualam ;)

      Delete
  7. salams, cantiknya hasil tangan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam juga, biasa2 aje., tangan pun dh kematu nih., hihik2

      Delete
  8. lama x singah sini..blog berwajah baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyelar, wak ni bukan artis nak singgah selalu., huhuk2

      Delete
  9. pasangan pengantin cantik dan kacak..so amat serasi dgn gambar

    ReplyDelete
    Replies
    1. untunglar pasangan spt pinang dibelah dua gituu., ;D

      Delete
  10. Oklah debut ni hihi....cantik apa.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe2, timekaseh suka gambiran sy amek nih, byk lg yg nk diperbaiki kan., ;-p

      Delete
  11. walaupun pertama kali nampak macam dah banyak kali...cantik..

    ReplyDelete
  12. blog baru lagi..dok tekan blog 3lalat..patutlah entry2 lama je yg ada..i dah ketinggalan aeroplane..hehe2..

    anyway, thumbs up for your first venture...wedding photography ni saya suka tengok...posing pun masih malu2...kdg2 photographer yg lebih2, suruh posing mcm ni la, mcm tu la..kena banyak idea...

    ReplyDelete
  13. cantikkkk bleh tempah ni jdi photographer ;)

    ReplyDelete
  14. hahaha...kelakar la watermark tu...ekekek...

    ReplyDelete
  15. Nice shot... Dekat je kita rupanya

    ReplyDelete
  16. Cantik. Macam betul profesional photographer.

    ReplyDelete
  17. cantik, macam dah berpengalaman...

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly