Sunday, 1 March 2015

LUKA SIKIT JE BAH



MINGGU lepas masa solat zohor, tiba-tiba anak lanang (baca: my boy) menelefon saya kata terjatuh motor ketika menumpang rakannya balik dari sekolah. Saya tanya, 'teruk ke?' Dia kata, 'sikit je bah, darah je banyak'. Saya sudah memberitahu ibunya supaya menghantarnya ke klinik manalah tahu kalau ada pendarahan dalaman atau patah tulang.

Dipendekkan cerita semalam saya sudah melihat sendiri luka tersebut. Memang agak teruk juga. 'Sibbaik ko*nek tak patah' tiba-tiba ibu anak lanang itu berseloroh. Saya tersenyum saja.

Cerita lain lalat. Saya tidak sedar hari ini sudah bulan Mac 2015. Saya baru perasan bila hendak membeli tiket bas ekspres apabila diberitahu bahawa 29 februari tiada dalam kalendar. Kahh.

18 comments:

  1. budak-budak sekarang ... sakit pon dia kata tak sakit

    ReplyDelete
  2. hahaa.. sekali baca tajuk entry ni tadi, ingatkan 'Bah" slang sabah tu.. rupenye kependekkan "Abah".. huk alohh..haha.. alhamdulillah la anak takde ape.. pembawaan untuk tumbesaran juga tu.. :))

    ReplyDelete
  3. Anak lanang ? Biasanya orang jawa je yang ada panggilan anak lanang tu.

    ReplyDelete
  4. seriau nya tengok...masih ulang-alik JB - KL? wahh..respect kat wak tigalalat...

    ReplyDelete
  5. Sikit je kan.. hahahha.. btw, thanks singgah blog saya

    ReplyDelete
  6. kesian anak lanang tu biasanya sakit anak2 ni cpt sembuh...lanang lagi.

    ReplyDelete
  7. Macam kesan diseret, terseret menyeret cenggitu tapi oklah nampak macam dah kering.

    ReplyDelete
  8. sikit mungkin sekadar luka di lengan . tapi klutgk luka tu dah dikira teruk . kulit hilang . boleh jadi parut kekal tu . sapu minyak gamat lah klu x mau pi klinik ...

    ReplyDelete
  9. boleh tahan teruk lukanya..to budak laki steady je la!haha..

    gelak besar baca tang k***** patah tu.muahahaha

    ReplyDelete
  10. Seriaunya tengok TL..... pedih sangat tu ....Anak lanang ngey umur piro ko ketok ney cilik....hihi...Jap jap...konfius Sabahan ke Jawarian ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. haku wong jowo la tapi ora iso ngomong jowo sitik sitik isola, anak lanang ku kuwi umurne limonglas tahunn., ;p

      Delete
    2. wowow....kak Okje dan Wak speaking london

      Delete
  11. Replies
    1. berat mata memandang, berat lagi tangan memikul luka itu mak kann., ;p

      Delete
  12. mcm tu teruk dia cakap sikit je..x nk abahnya risau lah tu...ko*nek tu apa? matilah kena bambu buat2 tanya ahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ek eleh cik JM yg jeliterr tuu tau tak burung punai? burung apa? burung punai? burung aaaarrgh ..,

      Delete
  13. sakit tu, bergesel jatuhnya... pedih tu

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly