Wednesday, 20 May 2015

TAKSUB


TAKSUB dalam bahasa Arabnya dieja taasub. Maknanya mengikut Kamus Dewan Edisi Keempat halaman 1561 bermaksud keyakinan yang keterlaluan kepada sesuatu atau seseorang, juga membawa maksud fanatik.



Taksub mampu membuatkan kita menjadi sangat bodoh (walau kita pandai) dan mampu membawa kita kemana saja arah yang diarahkan oleh mereka yang kita taksub itu, sebabnya akal dan fikiran kita sudah dipandu arahkan.

Cerita pasal patung mainan untuk wayang The Avengers yang terbaru juga ada panggung wayang yang menawarkan koleksi empat patung hero. Cuma satu patung hero 'Thor' sahaja yang penulis belum dapat sebab sudah tertinggal tarikh promosinya. Ya, kata orang, kalau tidak ada seposen tidak akan cukup sejuta hinggit. Begitulah juga dengan patung hero ini, kerana ketiadaan satu lagi patung hero itu tidak melengkapkan koleksi siri patung-patung The Avengers ini.

Blog bukanlah hakmilik kekal.







23 comments:

  1. gambar yg jelas.. pakai flash ke ni atau pakai lighting saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai lighting lampu kalimatang saje cik kak ye, thanks ;p

      Delete
  2. Betul itulah dikatakan taasub. Tapi bila ketaasuban tercapai akan ada rasa kepuasan di hati
    Yg penting taasub yg tidak membawa mudharat..

    ReplyDelete
  3. taksub jangan sampai terlebih...:-))

    geramnya tengok ironman..comel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. taksub utk hobi suke suki je makk ,
      belila ironman makk ., hehe2

      Delete
  4. ooooo ini org taksub ngn patung comei tuh yek....

    klu akak tak la taksub tak la fanatik tp hampir taksub je... asik beli tudung je... fengsan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo en asben cik kak pulak taksub pasal ape pulak ? kehh ;p

      Delete
  5. Replies
    1. kalo sy bg 1 je patung, makin x cukupla koleksi sy pula ., ;p

      Delete
  6. tersuka la kat keta tu. detail.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kete tu citer lain la pulak., kihkih2

      Delete
  7. oih...!!!kalah anak2 hehehe... yea la dulu zaman kite kecik2 dulu mane de kot mende ni..jgn taksub sgt ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. manede taksub sangatt, suke suki hobi je, h3h3

      Delete
  8. Ni boleh geng ngan anak-anak K.Sham ni..
    Tapi diaorg lagi ta'asub dengan Lego.
    Yg tu lagi haru.. sekali terpijak.. mau ibu tukar jadi Hulk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo terpijak memeyla sakit mak, nak2 kalo kena kat tumit kaki leh kena tendang budak2 tuuu., harhar2

      Delete
  9. Mrs. suka THOR tapi takde pulak nak tengok sini. Obsess sama tak makna dia hiks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo mak Mrs A gugel shj mesti leh nmpk Thor tuu ;p

      Delete
    2. Baik!! nak gugellah....

      Delete
  10. nasib baik JM x taksub dengan menda mainan camni..jika tak...hurmmm

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat