Thursday, 18 June 2015

SALAM RAMADHAN



Bulan Ramadhan adalah bulan yang mulia, suci dan murni. Seperti embun pagi yang membasahi dedaunan di kala pagi. Embun sejuk yang akan membasuh dan membersihkan jiwa kita dari segala dosa. Jika hati sejernih air maka jangan biarkan ia keruh, jika hati seputih awan maka jangan biarkan ia mendung dan jika hati seindah bulan maka hiasi ia dengan iman.

Mungkin hari-hari yang berlalu telah memberikan sebutir kenangan yang tak terlupa. Ada bahagia dan ada derita, ada salah, ada khilaf, ada dosa yang mengikuti perjalanan hari-hari itu. Agar tak ada sesalan, tak ada dendam dan tak ada penyesalan, mari kita sama-sama sucikan hati, diri dan jiwa kita. Melihat segalanya dengan hati yang bersih, tanpa mengharap pujian dari sesiapa.

Tak terasa satu tahun telah dilalui. Kini ia mengunjungi kita lagi Ramadhan Ya Marhaban Bulan Penuh Barakah, Bulan Penuh Rahmat dan Bulan Penuh Keampunan. Penulis blog 'Tiga Lalat' yang biasa biasa ini ingin mengucapkan Selamat Menunaikan Ibadah Puasa Ramadhan 1436 Hijrah (2015) bagi yang menjalankannya. Semoga Ramadhan yang barakah ini kita semua dapat mengalahkan hawa nafsu dan menuju kemerdekaan bila menjelang Aidilfitri nanti. Amin ya robbal alamin.

Blog bukanlah hakmilik kekal. ブログは永遠ではありません

13 comments:

  1. salam ramadhan jgk bt pemilik blog ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan mak slim tuu, sy dh singgah blog mak yee ;p

      Delete
  2. Dalam pinggan ada tasbih. Sungguh bermakna.
    Er, tlg translate ayat last tu. Wakaranaiyo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ブログは永遠ではありません maksudnya 'Blog bukanlah hakmilik kekal' dah ditulis sebelahnya., huhu2 salam ramadhan ye cik kak cinta

      Delete
  3. Salam Ramadhan juga buat Penulis blog 3lalat.

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan Wak.
    Mohon maaf lahir batin.
    Lama tak singgah ke sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. timekaseh doc singah sini lg walopon x mcm dulu dulu tuu., hehe selamat berpuasa

      Delete
  5. selamat berpuasa...
    tasbih ungu tu cantik sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. chantek mak kann, harap dpt selalu mempergunakannya., aminn ;p

      Delete
  6. Assalamualaikum Wak,
    Org sana dah bukak posa ni kan.
    Mkn jgn over sgt Wak.. nnt berat perut nak pi terawih.

    - ya ampunnnnnn..

    ReplyDelete
  7. amin..selemat berpuasa ye Wak

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat