Thursday, 16 July 2015

ANAKANDA SAYANG ABAH!

Anak lanang bocah cilik.

SELALUNYA yang penulis gaduhkan dengan anak lanang bocah cilik ini ialah tentang rancangan televisyen Astro. Sesekali apabila penulis tidak memotong rumput dan berehat-rehat santai dirumah hinggap itu dan ingin menonton wayang menarik di saluran 411 (dan saluran wayang lain), manakala anak lanang ini akan melayan cerita kartun di saluran 616 walaupun beliau sibuk dengan permainan video dan youtubenya.

Kelmarin anak lanang bocah cilik ini mengamuk kerana penulis menukar saluran kartunnya dan merampas alat pengawal jauh dari tangan penulis. Penulis tidaklah marah, tetapi penulis kata padanya yang penulis akan pergi jauh jauh mencari batu belah batu bertangkup. Apabila penulis hendak terlelap didepan televisyen itu, tiba-tiba anak lanang bocah cilik ini membaling alat pengawal jauh itu ke badan penulis sambil teriak, 'anakanda sayang abah!'


Wehh, siapalah tidak sayang anak, tapi ada mak kan. Kanns ;p

Blog bukanlah hakmilik kekal.

With his big brother.

27 comments:

  1. Wak ada lanang bujang rupanya.....
    klau mak ada anak wedok boleh buat calon tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak wedok pon wak eneng jugakk ;D

      Delete
  2. wakk suke carik pasal... ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha2, kata org kalo takut dilangar lori balak jgn berumah byk2 ditepi highway .. ;D

      Delete
  3. alohhhhhhh.....comelnya ank bujang......Sweet sgtkan...
    Selamat hari raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. buruk2 anak sendiri pon chomey jeeer mak kann., hehe2

      Delete
  4. Batu belah batu bertangkup.. ibu kempunan nak makan.... nak makan apa ye?

    - Hero-hero ni pun selalu bergaduh pasal saluran 616 dengan Atuk dia orang. Sebab Atuk nak tengok sukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak kempunan nak makan ikan tembakul keew? hehe2

      Delete
  5. Selamat Hari Raya TL...
    Comel .. membesar bagai johan anak TL ni..
    Anak CH ... yg kurus jer :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga2 anak2 kita senantiasa sehat sejahtera., aminn

      Delete
  6. Alahai! pandai lak dia pujuk semula kan...
    Kalau Mrs. A punya citer anak-anak dah faham tak koser depa nak layan :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang2 kita kene test sejauh mana pemahaman anak sayangkan kita ke tidak., huhu2

      Delete
  7. Replies
    1. harhar2 ., tu blom berebut nak tdo sebelah mak bocah cilik lg ., ;p

      Delete
  8. ada anak tecik leh la bergurau...kalau anak dh besar bergurau ngan maknye lah ye Wak kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalola mak anak besar nak bergurau., silap2 kene bekhen sape yg shushahhh ., huhu2

      Delete
  9. anakanda sayang abah katanya....dh mcm dialog diraja hiksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. maneder cik JM yg solo tuu,
      kalo dialog diraja, 'anakanda sayang ayahanda' gituuuu ;p

      Delete
  10. Kalau anak saya, dia sorokkan remote tu..supaya tv sentiasa on saluran 616...sabo aje lah
    Terpaksa mama dia orang cari hobi lain...haha :)

    Selamat hari raya aidilfitri Wak. Maaf zahir & batin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 maaf zahir batin juga mak fidah tuu,
      mama kene beli remote satu lg, hihi2

      Delete
  11. Dekat rumah ada dua remote astro.. bila dak Adik tengok channel A.. dak Nuha p kacau tukar channel lain.. lepas tu bergaduh.. kihkihkih.. gegak gempita rasanya rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm kata promlee, kalo dua-dua begaduh, ana beli remote ketiga ., harhar2, tp lg baik kalo mak tambah je satu lg second decoder., hehe2

      Delete
  12. wak oh wak.. tambah lagi satu.. letak dlm bilik wak.. tgk berdua aja ngan mak nya.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. harhar2, terkezott wak ingatkan nak tambah ayam bermadu ke ape., ;D

      Delete
  13. mcm mana pulak wak yg nak pi belah bertangkup? Sensitip lebih wak pun...hahaha.
    Selamat hari raya, Wak! Maaf zahir dan batin... :)

    ReplyDelete
  14. Budak2 bab kartun xblh dipisahkan

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat