Tuesday, 4 August 2015

CARTA ALIRAN SUAMI ISTERI MERAJUK

Off: Carta aliran suami merajuk
On: Carta aliran isteri merajuk

KELMARIN penulis berjumpa carta aliran bagaimana suami (lelaki) dan isteri (perempuan) merajuk. Walaupun carta ini berbentuk jenaka, tetapi hakikat yang sebenar itulah kenyataannya. Melayan kerenah lelaki tidaklah serumit melayan dan memujuk perempuan yang sedang merajuk kan makk, kannns. Wallahualam.

Nota lalat. Sila gerakkan inul tetikus diatas carta untuk melihat perbezaannya. Untuk pembaca yang tidak mengguna tetikus, spt mini ipad atau Samsung Tab, sila klik link ini untuk melihat carta kedua.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

30 comments:

  1. Kak Yan patut tengok entry ni.. Keh Keh Keh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak Yan dh otai mistila expert dlm hal2 sebegini, tak gituuu ., smpi leh repeat byk2 kali tuuu., kihkih2

      Delete
  2. Kalu lepas bergadoh biasanya keadaan akan jadi lebih baik laa kan Wakkkk... Tak caya tanya Jay Emm.. Kah Kah Kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi jay emm bujang lagi kann, tak sesowai utk pekena seround spt carta diatas., harhar2 matikla wakk

      Delete
    2. kalau pekena seround teh tarik ok kan wak....heheheh

      Delete
    3. kalo pekena teh tarik sorang2 takde maknenya kan mak ., kannnns ;p

      Delete
    4. pekena seround tu pekena apa wak? x faham

      Delete
  3. Carta kedua kelakorrrrr! Kah Kah Kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. carta kedua tu leh tokok tambah lagi ikut suka sesedap rasa kalo nak lagi dramatis., kahkah2

      Delete
  4. Replies
    1. utk yg bujang, pujuk pujuk ku bawa larik bole makk., hakhak2

      Delete
  5. hahaha....tang isteri tu panjang jer cartanya.....kalau suami street to the point jer wak ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol kan mak, lelaki ni sekejap je jd pelupa, kalo pompuan 9 tahun 9 bulan 9 jam 9 minit yang lampau punya kisah pun leh dia hingatt ., jgn tak ngaku pulakk makk., hehe2

      Delete
  6. Wak,
    Ye ke tang isteri macam tu.. overrrr sgt la plak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kSham jgnla mare, tengok kes by kes gak, x semua mcm tuu, tp kebanyakkan camtuu., huhu2

      Delete
  7. Replies
    1. hehe, takkan radio fm je ada carta lagu mak., harhar2

      Delete
  8. Carta lelaki tu macam ada tak kena je..mesti yang buat carta ni lelaki kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha2, mak takmoh terima takperla mak, kita pon ada masaelah memasing kann., ;p

      Delete
  9. selain perkara perkara laian salah satu aspek penting dalam rumahtangga adalah ilmu..suami isteri mesti berilmu..tidak banyak sedikit pun memadai..ilmu rumahtangga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerr mak citer sikit kongsi tips pengalaman mak psl ilmu rumahtangga nih, hehe2

      Delete
  10. hahaha nmpk sangat isteri kuat merajuk..tp tak semua pompuan camtu..kadang kita merajuk suami tak pujuk pun..pastu buat2 baik dengan kita selesai masalah..tak adil!hakhak

    ReplyDelete
  11. merajuk2 manja, minta dipujuk...hehe

    ReplyDelete
  12. Suami pum merajuk gak susah nak pujuk..kalu bab memujuk balik tu tak ada la.. Tido terus esk bgn pagi buat sarapan jah

    ReplyDelete
  13. hahahhaha.....bila bab pompuan jer pjg carta alirnyer wak...tp yg paling kelakar...dua2 carta ending mesti pekena seround...adehhhhhh....hahhahahahaha

    ReplyDelete
  14. ahaks! saya hanya mampu gelak, heeeee~ nakal wak ni...

    ReplyDelete
  15. ha..ha..ha.. serius memang klakar..
    wlaupun pun bujang.. lgi.. nampaknya kaum isteri
    lg complicated nak pujuk...byak bsbarlah kaum adam :)

    ReplyDelete
  16. x semua org perempuan merajuk sampai mcm tu...nk pujuk JM mudah je..bawak gi travel...settle

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat