Wednesday, 5 August 2015

DUKE VS DUKE

Datuk Ustaz Kazem Elias and me.

KELMARIN petang penulis sudah berlarian ke Kampung Manjoi sebelah Tanjung Rambutan sebelah Lembah Kinta untuk mengikuti majlis ilmu oleh Datuk Ustaz Kazem Elias yang kontroversi itu. Ustaz DUKE sekarang ini sudah merajuk tidak lagi kelihatan di kaca televisyen.

Dari lebuhraya Duke (Duta Ulu Klang Expressway), penulis tiba di pusat pendidikan al Barakah lebih kurang tiga jam setengah kemudian. Ketika itu, pakguard yang bertugas memberitahu bahawa ustaz sedang didalam konti rtm Ipoh memberi tazkirah setiap Isnin selama 15 minit. Walaupun begitu, pakguard tidaklah sedar bahawa ustaz DUKE ada mempamerkan di laman sosialnya memberitahu bahawa ceramahnya akan diadakan selepas waktu magrib di dewan al Ghazali di situ dan orangramai dijemput hadir.

Dipendekkan cerita, kuliah pun bermula sebaik saja selepas solat magrib dengan ustaz Kazem sudah berada diatas pentas. Kuliah selama sejam lebih itu tidaklah membosankan sehinggalah tamat. Sebelum ustaz DUKE beredar, penulis sempat lagi bergambar bersama-sama ustaz untuk kenang-kenangan


Dan selepas majlis disitu, penulis pun berlarian pulang semula melimpasi lebuhraya Duke ditengahmalam yang dingin.

Nota lalat. Datuk Ustaz Kazem Elias mendapat gelaran datuk bersama-sama Datuk Jackie Chan sempena Hari Wilayah baru-baru ini. ;p

Nota lalat 2. Updated. 20 Feb 2016, Sabtu. Datuk Kazim Ilias dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian dipercayai akibat serangan sakit jantung.

Blog bukanlah hakmilik kekal.





















Haiii Cik adik manis bolehkah abang Tompang bertanya - J Mizan

49 comments:

  1. nama sama ngan nama lebuhraya.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab baru dpt Datuk tu yg sama, dulu UKE jeeer., hehe2

      Delete
    2. Kata kunci utama - Wak berlarian, lebuh raya DUKE, ustaz DUKE :)

      Delete
  2. BERLARIAN KE MAJLIS ILMU BAGUS AMAT BESAR GANJARAN PAHALANYA LBH2 LAGI MEMPEROLEHI ILMU DRPD ULAMA TERKENAL N BERWIBAWA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah mak kakPah tuu, semuanya selamat ;)

      Delete
  3. majlis ilmu yg diberkati inshaAllah

    ReplyDelete
  4. Membelah waktu demi ilmu - alhamdulillah
    "DUKE" buat kakak senyum sebaik faham:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe2, apa yang kakak faham tu smpi tersenyumm.,

      Delete
  5. alhamdulillah...meriah majlis agama...lagi2 ade ustaz kazim elias...dulu penah dtg kkm....seronok dgr die berceloteh...tak penah bosan...tegelak2 sambil input2 ilmu pun byk n berguna....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu dia selalu dpt jemputan ceramah sana sini, la ni dia dh mrajuk yee., hehe2

      Delete
  6. Moga ilmu bernanfaat boleh dimanfaatkan untuk sejagat..amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin ya robbal alamin., semoga bermanfaat hendaknya ;D

      Delete
  7. Replies
    1. duke yg pandai la makk yan ., hahar2

      Delete
  8. dah lama sangat dah saya tak gi majlis ilmu.
    Adoi..

    nasib baik ada youtube. ehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungla kat umah ada youtube, kalo ade youtube misti pakey streamyx, ke unifi? hehe2

      Delete
  9. Hihihi nama ustaz dan jalan sama...

    Alhamduilah wak.berpeluang dengar ilmu dari ustaz DUK

    ReplyDelete
    Replies
    1. tular mak, selalu tengok on off je kat dalam tv, skrg dh dpt tenok live ., hikhik2

      Delete
  10. selalu je tgk duke kt astro oasis... ke itu rakaman lama...
    seronok lyn duke nya ceramah... tak bosan or ngantuk... ada gelak2 je

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak takde astro ye, dorg kata tu rancangan 'kalau sudah jodoh' duke yg punyah, tak taula lama ke baharu., huhu2

      Delete
  11. Beruntungnya, wak. Berpeluang hadiri majlis ilmu. Dapat bergambar dgn DUKE lagi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah, semoga mendapat aura yang baik2 nih., hikhik2

      Delete
  12. Spot on.. masam nyer muka cik adik tu..
    - barakallah.. semoga barakah dan memberi menafaat ilmu dari majlis tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masam muka dalam hati ada taman tu cik kak Sham., hehe2
      amin semoga mendapat berkat dr majlis ilmu ;p

      Delete
  13. Janji ke??? Senyum sesama cenggitu
    Mrs. A pun suka ikut slot2 DUKE coz DUKE spontan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. janji apa la pulak mak mrsA nih, senyum tu pon spontan ye makk ;D

      Delete
  14. Indahnya dapat menghadiri Taman-taman Syurga... Alhamdulillah

    ReplyDelete
  15. bestnya dpt peluang cenggini wak....live tuuuu hihihi

    ReplyDelete
  16. DUKE VS DUKE? ... tertanya-tanya apekah nama sebenar tigalalat yang DUKE tu :)

    ReplyDelete
  17. Assalam Wak... Saya tau DUKE sebelum DUKE dpt Gelaran Datuk, heeee... sebab umah mak ayah saya sebelah Hiway DUKE tu... tringin sgt nak gi dgr ceramah beliau, tah bila laa dapat... Untung wak.. berkesempatan bertemu dua mata dgn DUKE... gambar2 semua menarik.. cantik2 lak wak amik sendiri ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam mak me tuu.,
      kalo bukan gmbr wak amik sendiri takkan waksuke suki je nk letak watermarks 'curidosa' besar2 atas gmbr tu fulakks., huhu2

      Delete
  18. seronok dapat hadiri majlis ilmu macam ni..

    ReplyDelete
  19. ceramah agama yang saya selalu dengar dulu adalah dari Datuk Ustaz Kazim Elias,masa tu beliau tak dikenali lagi =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang dia dah dikenali tapi takmoh popular lagi ;p

      Delete
  20. cantik gadis bertelekung putih itu..saya yang perempuan pun ingin bertanya..siapakah dia =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkih2, cik adik manis yg menarik perhatian nih memey jeliterr mak kann ;p

      Delete
  21. Alhamdulillah berkesempatan utk dtg majlis ilmu mcm ni.

    P/s: mula2 ingatkan ape la Duke Vs Duke ni. Hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur je ada masa kita amek kesempatan join majlis ilmu, harap2 ada peluang lagi bila2 nnti., hihi2

      Delete
  22. Assalamualaikum tiga lalat,

    Saya suka dengar ceramah DUKE namun masih belum berkesempatan untuk hadir ke majlis ilmu beliau..
    Apa pun tak sia2 perjalanan guna highway DUKE utk jumpa DUKE.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam mak LZ tuu,
      alhamdulillah perjalanan selamat pergi dan balik dan jumpa dan selfie dgn dato ustaz tuuu ;p

      Delete
  23. Ooo UKE dah jadi DUKE ea skrg...
    hihihi...
    orang kampung awok tu yeop....
    (Sila baca dlm bahasa perak)

    ReplyDelete
  24. Untung ler dpt jumpa DUKE ;P Ceramah dia x penah bosan mmng best

    ReplyDelete
  25. saya tak pernah berkesempatan lagi join majlis ilmu beliau..

    ReplyDelete
  26. Bestnya dapat jumpa DUKE... saya selalu tgk ikut tv jer.. terbaiklah..

    ReplyDelete
  27. tinggi juga ustaz DUKE ni...urm...kasihan ustaz...dah merajuk dek kerana 'isu' tu

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly