Sunday, 2 August 2015

NEPHELIUM MUTABILE | NEPHELIUM LAPPACEUM



KELMARIN petang penulis sudah pulang ke kampung memetik buah pulasan (Nephelium Mutabile) dan buah rambutan (Nephelium Lappaceum) yang sedang lebat di kebun penulis sekangkang kera itu.


Blog bukanlah hakmilik kekal.



16 comments:

  1. BANYAKNYA PULASAN DAN RAMBUTAN..PUAS MAKAN NI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmgla puas mak kakpah., smpi kasi kat jiran tetangga je ;)

      Delete
  2. walaupun sengkakang kera..banyak juga hasilnya...:-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur je ni tgh musim ;) mmg lebat buahnye

      Delete
  3. Buah kuini.. buah pauh..
    Anak dara bangun meninggi hari..
    Nasib baik Wak dok jauh..
    Kalau dekat memang dah menempel ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. buah kuini buah apa makk., hehe ai laike ;D

      Delete
  4. walau kebun sekangkang kera..
    asal dapat si Nephelium sebakul besar jadilah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan takat sebakul mak, berbakul2 pon bole jeer

      Delete
  5. Puas makan ni wak. Kat rumah saya, pokok pulasan berbuah tiada :)

    ReplyDelete
  6. Perghhhh! Ubat batuk SS ni Wakkkk!

    ReplyDelete
  7. Suku sakat nephelium tu mmg kegemaran...berbakul2 boleh habis.
    Wak kita sudara kan...tiba2 plak mengaku...kahkahkah.

    ReplyDelete
  8. baru hari ni tahu nama saintifik tu. eheh.

    ReplyDelete
  9. ooo pulasan dan rambutan daa...
    nama glamornya susah nak sebut.

    ReplyDelete
  10. sedapnya pulasan. husband selalu jugak bawak balik, sbb kwn dia ada tanam kat langat...

    ReplyDelete
  11. Oooo buah pulasan yg nk sama mcm buah rambutan tu

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly