Friday, 28 August 2015

TENGGELAMNYA KAPAL VAN DER WIJCK



"Demikianlah perempuan,
dia hanya ingat kekejaman orang kepada dirinya,
walaupun kecil,
dan dia lupa kekejamannya sendiri kepada orang lain
walaupun bagaimana besarnya."
- tenggelamnya kapal Van Der Wijck, Hamka

INI bukan ulasan buku. Dan persembahan bangsawan di Istana Budaya nanti tiadalah siapa yang hendak mengajak penulis menontonnya juga. Sedih kan.


Blog bukanlah hakmilik kekal.



Tiket boleh dibeli disini: LINK. Poster tayangan teater:

16 comments:

  1. Dah tgk filem ni.. Memang terbaek! Nanti nak cari novel dia pulak la..

    ReplyDelete
  2. ingatkan Wak yang berpuisi tu hehehe..
    suka eh baca buku2 cemni ? bagus bagus..

    ReplyDelete
  3. Kerana wanita hatinya terlalu halus.,

    ReplyDelete
  4. Wak hadiahkan buku tu kat I.. hehe..:)..
    baru ja nak puji, rupanya bukan wak yg tulis puisi tu.. :D

    ReplyDelete
  5. Wak zaman saya kecikk2 dulu...selalu tumpang sepupu lanang saya dengar drama tenggelamnya kapal Van Der Wjick ini dari kaset....

    ReplyDelete
  6. novel ulama HAMKA yg indah lagi menarik...

    ReplyDelete
  7. Selamat malam wak :-))

    Tak pernah baca penulisan hamka...

    ReplyDelete
  8. pasni ada lah yg ajak tgk tuh yek wak....

    ReplyDelete
  9. tgk tajuk mcm menarik nih...nti nk carik laa buku tuhh hihih

    ReplyDelete
  10. Puitis dan sinis puisinyer....Bunda belum pernah baca lagi buku ini atau tengok lagi filemnyer...

    ReplyDelete
  11. Pernah dengar jer... tapi tak tahu apa butiranya huhuuuuhuuu kesiankan Mrs. A.
    Tergeliat lidah nak sebut Wijck tu

    ReplyDelete
  12. Novel lama. Mak saya minat novel ni..

    http://belacanhangit.wordpress.com

    ReplyDelete
  13. Mesti best jalan cerita novel ni.
    Sekarang tak perlu baca, dah boleh tengok teater..

    ReplyDelete
  14. Tak de orang nak bawak, bawaklah diri sendiri, wak :)

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat