Tuesday, 29 September 2015

A PERFECT SEND OFF

aTi in deep thought, KLIA2

KELMARIN penulis sudah menghantar anak wedok kembali ke kolejnya di New Castle. Hantar di lapangan terbang sudah. Dan setelah 4 hari 4 malam beristeri-rehat (istirehat atau istirahat?), hari ini penulis pun mula bertugas memotong rumput kembali seperti biasa untuk membeli beras dan sebongkah berlian.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

"macam nak gi obersi"

43 comments:

  1. Wak.. beli berlian rugi. Takda buy-back value.
    Beli jongkong emas terus la.. alang-alang kut jalan-jalan ke New Castle tu kan kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli emas kena zakat., harhar2 matikla wak

      Delete
    2. xmatik wak byr zakat tu heh..heh..

      Delete
    3. btol btol mak, zakat membawak berkat ., aminn

      Delete
  2. potong rumput blh beli belian ye wak? wahhh dana nk bt keje gitu jgk lah...

    nmpak sgt sedih muke anak tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom mak kita potong rumput bersama2 ., hehe2 kalo x dpt batu berlian, mukin dpt batu kerikil jakk., hakhak2

      Delete
  3. Asalamualaikum..wak..selamat pagi..amboi wak..potong rumput leh beli belian...

    Nak dibuat apa belian banyak2 tu wak..nak masak asam pedas ke..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam, berlian masak asam pedas memangla sedap., harhar2

      Delete
  4. melabur beli emas wak...satu bulan satu gram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh masyuk tu makk kaya mak kaya ;p

      Delete
  5. New Castle tu bukan di obersea ke Wak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. New Castle dlm mesia jeer mak, adoo ;p

      Delete
    2. oh,,,faham2, mak ini lambat pick up ler....
      baru minggu lepas mak gi sana...

      Delete
    3. ahaks..kak Nasa ni......buat laWAK

      Delete
  6. wahhh ,... selamat belajar kepada anak wak :)

    ReplyDelete
  7. Mesti waktu wak potong rumput wak fikir rumput tu berlian.. berlian.. kan.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. berangan dpt berlian memey best mak kann., tapi hakikatnye kais pagi makan pagi jee., huhu2

      Delete
  8. Wow potong rumput utk beli berlian...menarik quotenya.hahaha...

    ReplyDelete
  9. untung keje dapat beli berlian...sebongkah lak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung sabut dapat sebongkah sabut je mak., huhu3

      Delete
  10. Takpe eching obersea pun boleh. Hehe

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. haha2, nak sangat nama orang puteh jee., ;D

      Delete
  12. New castle tp bkn obersi, kasi info wak nk ke sana jgkla... Sedih je muka anak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. New Castle = Kota Bharu ., alalaaaa, jom cikNa

      Delete
  13. jauhnya anak wak belajar ya..moga sukses.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jauhla sangat mak, satu malaysia je., hehe2

      Delete
  14. beg besar gitu kira okla.. dlu yui pun cmtu..opss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo iye ke, anak dara mmg kena beg besar gedabak erk ., ;p

      Delete
  15. LIN TAG GA..

    JOM JOIN.. http://www.linazlina.com/2015/09/giveaway-rm200-by-mkhaicom-2015.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiba2 je tag wak nih., huhu2 layannns

      Delete
  16. Untung enek anak wedog yor hihi....

    ReplyDelete
  17. "membeli beras dan sebongkah berlian" <--bkn lagu Bang Toyib ke ni Wak? hehe

    ReplyDelete
  18. Untung dapat beli berlian. Kita nak beli emas pun terkial-kial, hihi =D

    ReplyDelete
  19. Opkos. New castle tu kna lalu laut.... haha

    ReplyDelete
  20. hahaha ... sape yang fefeling obersi sebenarnya, anak wak yg nak balik kolej ke? atau wak yang hantar anak kat airport dgn caption 'new castle' ? :p

    p/s: bila baca sekali imbas, memang nampak macam nak ke obersi la :)

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat