Thursday, 10 September 2015

L'HEURE BLEUE

Diecast viva on KLCC view, just now during blue hour (l'heure bleue).

RABU. 9 September 2015.
Petang, penulis sudah berlarian ke pejabat kepala suku (baca: headquarter) Maxis di KLCC itu. Sebab anak wedok penulis yang sedang kuliah nan jauh dimata itu menyuruh penulis memotong talian jalurlebarnya. "Bah, kakak dh dpt wifi depan umah sewa nih," ujarnya. Sebelum itu, penulis sudah sediakan payung sebelum hujan surat perwakilan dan salinan kad pengenalan anak wedok. Bila penulis tiba dikaunter dan bertemu dengan pekerja disitu yang duduk dikerusi dan meja sempit, penulis diberitahu pula talian hanya boleh dipotong oleh yang empunya badan dengan menelefon nombor operator 123. Penulis berasa benganglah juga, tapi apakan daya, kuasa bukan ditangan penulis sendiri.

Jadi, bila anak wedok sudah diberitahu, beliau pun benganglah sama kerana nombor talian operator 123 itu tidak dapat dihubungi setelah berjuta-juta lemon kali mencuba. "Menyusahkan, tkde org angkat," rungutnya. Akhirnya beliau pun bersetuju untuk menyelesaikan masalah tersebut sendiri dan akan ke pejabat di KB Mall esoknya.

Nota lalat. Sila goyang2 inul tetikus atas gambiran diatas untuk melihat latarbelakang yang lebih jelas.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Panorama view of KLCC.

Felda Building and Petronas Twin Towers.

Hazy sky, no more.

27 comments:

  1. Buang masa buang karan je..kesian wak lalat..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian kann., sbb dulu wak ingat sape2 leh tolong potong line tuuu., huhu2

      Delete
  2. heh..heh..kepala suku ye wak elok diluku jer nyusah wak n wedok wak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sibbaek sepelaung je dan tungu giliran pon xlah lama sgt., hehe2

      Delete
  3. Kalau susah nak get through, kena cuba talian maxis yg 1-800 tu, wak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xperlar, anak wedok nak gi potong sendiri kat kedai maxis tuuu., huhu2

      Delete
  4. lorrr.. pusing-pusing situ gak.. such a waste of time

    ReplyDelete
    Replies
    1. buang masa je mak kann., xperla lesson learned utk orglen jugakk yg nak potong line., huhu2

      Delete
  5. mungkin dia takut penipuan berlaku kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya awek yg dok depan bagi nombor kena bagitau customer awal2 supaya xyahlah kena tungu giliran jumpa mamat staff tu kata x bole pulakk., huhu2

      Delete
  6. Dorang tak update lah tu...ishh menyusahkan orang jer...kesiannyer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak update camane mak? sebelom ni rasanya boleh wakil tolong potongkan kalo ada surat wakil dan fotostat ic je., huhu2

      Delete
  7. salam kenal..

    memang masalah bila deal dgn benda2 yang macam ni.. sakit kepala dan tambah kedut di muka sebab naik darah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang buat org bengang je kan makk., huhu2

      Delete
  8. Huishhhh.. macam magik la..
    Kejap nampak clear.. kejap blur pulak keta kecik tu..
    - Wak.. senang-senang nanti perturun ilmu ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. magikla sangat.,
      insyaAllah cik kak Sham yg jauh dimata tuuuu ;D

      Delete
  9. Selalu kena cmtu jugak. Huhu. Sabar je lah kann.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti bengang kalo kita dh plan chantek2 je, pastu tup tup kata takleh nak buat pulak., huhu2

      Delete
  10. biasa lah wak. nak menjual kemain cepat manis mulut. nak potong, huhu. bercinta..

    ReplyDelete
  11. Tukar line celcom wak...hahaha :D

    ReplyDelete
  12. tak apa janji ada usaha,ada ikhtiar..huuhuu..at least dpt cuci mata !

    ReplyDelete
  13. kebanggaan.. typo perkara biasa. call pastu xdpt. kesian

    ReplyDelete
  14. dah lama x turun KLCC...dulu sewa di kg baru...tiap2 mlm leh tgk bangunan mencakar langit tu

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat