Monday, 21 September 2015

MUZIUM NELAYAN TANJUNG BALAU



KELMARIN, selepas singgah di Pizza Hut Bukit Dahlia, penulis terus merempit ke Tanjung Balau. Hajat asal penulis ingin membawa kaum kerabat bersantai di tepian pantai sahaja. Tapi kerana cuaca masih panas di tengahari, penulis pun singgah dahulu di Muzium Nelayan. Muzium yang cantik dan penuh informasi yang menarik. Keadaan hiasan dalaman yang tersusun baik dan kesejukan penyaman udara yang menyegarkan.

Selepas keluar dari muzium, tiadalah kaum kerabat penulis yang bersemangat lagi hendak bermandian dipantai. "Malaslah, penatlah, panaslah," kata mereka semua. Jadi, penulis terus kembali ke gagang via Kota Tinggi sahaja.

Di Kota Tinggi, ramai yang dahagakan air kelapa pula.

Sebelum meneruskan perjalanan pulang, penulis pun terjah makam Cik Siti Jalang setelah genap 6 tahun tidak melawatnya. Entri Siti Yang Jalang di SINI.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

































14 comments:

  1. Dah lama Mak tak ke tanjung balau...
    Gi kota tinggi pun, kalau ada kenduri atau sedara mara kawin aje....huhu :(

    ReplyDelete
  2. first time dengar ada muzium nelayan :)

    ReplyDelete
  3. kecik2 pernah g sini.. boleh tahan lah bestnya.. heheheh

    ReplyDelete
  4. Rajinnya wak pi bawa2 anak2 pi muzium..


    Erm dah lama tak pi muzium

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yan.. Jom pi Muzium .. Tp kena mulakan dengan muzium Melaka tau sbb dlm M'sia muzium terbanyak adalah Melaka. 36 buah muzium dan galeri.. Hehehehhe pomot baik punya!

      Delete
    2. mummy! JM x minat masuk museum huhhu...kalau tgk movie night at the museum boleh lagi layan

      Delete
  5. Mummy dah tau akan kewujudan Muzium Nelayan ni sbb dah byk kali join venture dlm hal2 keje.. Tapi jenguk ke sana blm berkesempatan lagi.. Maybe next time kalo singgah ke Johor nanti.. :D

    ReplyDelete
  6. hp motorola tu dah masuk museum ke wak?

    ReplyDelete
  7. Comel kucing tu... tapi kenapa gambar dia jer... B&W?

    ReplyDelete
  8. oh, makam cik siti kat kota tinggi ke..ingatkan kat Acheh..hehe

    ReplyDelete
  9. wak ni tandas pun amik gambar ye..

    ReplyDelete
  10. Wak ngintai awek tudung hijau tu ke..

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. first time dengar nama Tanjung Balau hehe..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat