Tuesday, 22 September 2015

OLE-OLE KUWAIT



Selasa, 22 September 2015.
PAGI-pagi tadi masa dalam perjalanan ke padang memotong rumput seperti biasa, tiba-tiba penulis terasa kotak petisurat di kaunter penyambut tetamu itu seperti memanggil-manggil penulis untuk menjenguknya. Kata orang, kalau tiada angin bertiup masakan pokok bergoyang. Tetapi zaman sekarang ini banyak saja monyet-monyet bergayutan atas pokok kann.

Dipendekkan cerita, memang seperti yang penulis sangkakan, buah cempedak pun sudah menjadi nangka. Ole-ole dari Kuwait sudah tiba dan penulis mengucapkan ribuan terimakasih pada cik kak Sham yang jauh dimata, atau adakah beliau sudah tiba di Cheras? Penulis merasa amatlah terharu, tanpa kawan-kawan yang best-best sebegitu, siapalah wak yang ini kan. Kannns.

Penulis hendak berpantunlah juga,

Pulau Pandan jauh ketengah,
Gunung Daik bercabang tiga,
Hancur badan dikandung tanah,
Budi yang baik dikenang juga.

Blog bukanlah hakmilik kekal.









27 comments:

  1. kak Sham dah balik Malaysia ke wak? untunglah wak ni, disayangi ramai...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtaula wak dia dh balik mesia ke blom, tu kene tnye dia sendirik., ;p

      sayang sayang buah kepayang., harhar2

      Delete
  2. Untunglahhh ada orang sayang kaannnn !!!

    Bertuah badan. Alhamdullilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ole2 alberta satuu bang ., kehh

      Delete
    2. Insya Allah ..... hehehehe tapi tak tahu bila

      Delete
  3. cantiknya ole2 dari kuwait...syukur alhamdulillah murah rezki wak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. chantek mak kann., orang memberi kita berasa., hehe2 alhamdulillah syukur

      Delete
  4. Alhamdulillah.. benda kecik dah sampai..
    - sebaik tak bersepai dalam kotak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe2 syukran syukran., tuan punye badan dh smpi mesia ke blom?

      Delete
  5. Replies
    1. hehe2, yg hantar kirim pon cantek jeliter., ;p

      Delete
  6. Wah! ole-ole datang dari jauh nampaknyer tu... Alhamdulillah...untunglah Wak...ramai yang sayang dan ingat kat Wak...hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang-sayang buah kepayang.
      Mana nak sama si buah keranji.
      Disana sayang sini pun sayang.
      Dua dua memikat hati., kihkih2 syukur je mak Bunda kanns

      Delete
  7. Utunglah Wak ramai orang sayang...Mak pun sayang wak, wak tak nak kasih hadiah kah?.....nge nge nge...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadiah untuk yg komen hari hari mau je makk., kalo setakat sebulan sekali jgn harap., harhar2

      Delete
  8. cantiknyeeee ole2 tu wak....bestt tuhhh...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. best giler, ole2 dari perantauan tu mak., hehe2

      Delete
  9. Replies
    1. chantek kann., cenderahati dari kawan2 blogger yg jauh dimata ., hehe2

      Delete
  10. Ok. Jeles. Nokhtah.

    Kak shamm ooo kak sham...

    Karpet kita mana... hihihi...
    Sofa merah?

    Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik huda ade order sofa arab keew., ammvoii ;p

      Delete
  11. rezeki Wak leeetew =D
    bestkan ada kawan2 pemurah.. ehhe..

    ReplyDelete
  12. cantiknya.. selalu tgk org kuwait ngaji kt tilawah al quran je..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly