Sunday, 13 September 2015

PREMATCH CRICKET TOURNAMENT

Kolej Tuanku Ja'afar, Mantin.

SABTU. 12 September 2015.
KELMARIN penulis telah bertanya kepada rakan pemotong rumput (baca: expatriate) dari India tentang aktiviti beliau pada hari hujung minggu yang lepas. Beliau memberitahu kali ini bahawa beliau akan bermain kriket di Mantin, Negeri Sembilan. Jadi, penulis pun teruja dan beliau menjemput penulis sekali untuk mengambil beberapa keping gambiran pasukan yang bermain pada hari tersebut.

[Translation. I was told by my officemate (an Indian expatriate) that there would be a cricket pre-match tournament at Kolej Tuanku Ja'afar in Mantin, Negeri Sembilan. Hence, I was rushed to the cricket field just to take a few photos of them playing.]

Cricket is a bat-and-ball game played between two teams of 11 players each on a field at the centre of which is a rectangular 22-yard-long pitch. Each team takes its turn to bat, attempting to score runs, while the other team fields. Each turn is known as an innings (used for both singular and plural).

The bowler delivers the ball to the batsman who attempts to hit the ball with his bat away from the fielders so he can run to the other end of the pitch and score a run. Each batsman continues batting until he is out. The batting team continues batting until ten batsmen are out, or a specified number of overs of six balls have been bowled, at which point the teams switch roles and the fielding team comes in to bat.

Menurut rakan penulis, setiap pertandingan akan mengambil masa 4 jam dan penulis pun tidaklah larat menunggu lama.

Blog bukanlah hakmilik kekal.


























Tabrez, me and Tanweer.

Kolej Tuanku Ja'afar, Mantin, Negeri Sembilan.

16 comments:

  1. comel lah gambar kat atas tu.. haha..Kecik je wak ni noh.. hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak kecik? harhar2, dlm hati sape yg tauuu.,

      Delete
  2. Indian memang suka main kriket kan.. Sukan ni tak berapa menyerlah sangat kat mesia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btollar tu, x fofuler kat mesia., walopon mesia ni dulu british yg jajah., britishla yg cipta sukan kriket nih, ;p

      Delete
  3. Replies
    1. wak tak layak main sbb x cukup tinggi yee., kehkeh2

      Delete
  4. Replies
    1. lama sangat game ni smpi 4 jam, huhu2
      kat youtube ada agaknye., ;p

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Assalam TG
    Wah...pemotong rumput main kriket
    Ingatkan main bola pakai pelekat
    Kat India sana dia mesti kerja hebat2

    ReplyDelete
  7. eh kereta mini tu ada dimana-mana ... awat tak landing kat padang kriket aje :)

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi khalid, no worries, i will contact you later., tq

      Delete
  10. setiap satu game 4 jam? baik layan cite korea lagi best

    ReplyDelete
  11. Wak.
    . Ajar kita photography wak...

    Kamera ada wat abuk je.. hadoiiii...

    Free class ye wak ... hihihi

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat