Friday, 13 November 2015

AKU DIA DAN KOTAK: THE PLAY



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 13/30
Post of the Day: 3/4

BILA persembahan teater budak-budak sekolah, Kembara Seni Cilik, ini bermula memanglah tidak sehebat seperti pelakon bangsawan taraf profesional. Tapi penulis melayan sahaja sehingga selesai persembahan sejam setengah kemudian. Dan mengambil gambar tidaklah dilarang selagi tidak mengganggu tumpuan pelakon diatas pentas.

10 pasukan teater sedang berentap sehingga hujung minggu ini di Festival Teater Negeri Selangor di Matic Jalan Ampang. Pemenang teater akan mewakili negeri Selangor ke Festival Teater Malaysia pula nanti.

Tetapi penulis musykil juga teater negeri Selangor yang dianjurkan oleh MTS (Majlis Teater Negeri Selangor, bukan Mahkamah Tinggi Syariah ya ) tapi dibuat di Kuala Lumpur pula. Nasib baik jugalah penulis tidak ke Shah Alam kerana kekeliruan membaca maklumat dalam website mereka.

Blog bukanlah hakmilik kekal.



36 comments:

  1. Budak budak main kotak
    dalam kotak ada petak
    nampak sedak wak
    aku dia dan kotak

    ReplyDelete
  2. Wak masuk dewan bawak meriam ke.. ke guna fon kamera jer?
    - gambar clear.. best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ofcozla senjata dslr besar gedabak., aper klise pakai kamera henpon jeer., kuikui2

      Delete
  3. berbakat budak-budak ni..jauh lagi berbakat dari pelakon-pelakon kayu kat TV tu..haha

    ReplyDelete
  4. seronokk klu dapat tgk teater secara live kan wakkk... :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. sonok la jugak ., mak atie mesti selalu tgk teater kann ;)

      Delete
  5. Replies
    1. yep, bakat yg sedang dipupuk dlm pertandingan tuu ., ;p

      Delete
  6. nampak bersemangat diorang ni belakon...semoga sukses pada adik2 ni semua

    ReplyDelete
  7. waaa...bestnyer dirg berlakon teater....berbakat tuhhhh...bukan semua org boleh berlakon teater..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bakat dan minat tu penting., moga mrk berjaya., ;p

      Delete
  8. bersemangat mereka bawa misi sekolah masing-masing....siapa tak nak menang kan Wak.
    Wak pernah tak berlakon teater?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak naik teater pon wak ketaq lutut ., huhu2

      Delete
  9. Bagus konsep teater ni Wak....tengok pun dah faham....Jagalah Kebersihan.... Anak buah Wak ker yang berlakon...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak buah wak semua kat johor., maila mak datang johor ., ;p

      Delete
  10. Replies
    1. arwah tu dulu main teater jugak keeew .,

      Delete
  11. menarik teater ni ekspresi wajah jelas...hebat...moga mencapai kemenangan yg diharapkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebatlah jugak sbb berani berlakon atas pentas tuu., moga2 berjaya jugak ;)

      Delete
  12. Selangor nak bagi KL tumpang populariti jugak mungkin... heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. mukin ramai org selangor dok key ell., hehe2

      Delete
  13. Saya malumalukucen naik pentas sbb tu xleh blakon teater. Main wayang kat ofis je. Eheh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. abes kalo main wayang kat opis kat umah main ape mak siti erk ., ;p

      Delete
  14. Replies
    1. hehe2 syokla jugakk., uncle tom penah layan chinese opera tak?

      Delete
  15. bakat yg diasah dari kecik memang bagus, semoga depa ni berjaya..

    ReplyDelete
  16. Berbakat sungguh bebudak ni..bukan senang nak belakon

    ReplyDelete
  17. tajuk pon da menarik...beta menyokong bakat2 baru..cewahh

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly