Wednesday, 11 November 2015

DIWALI CELEBRATION FIREWORKS



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 11/30
Post of the Day: 2/4

MALAM hari deepavali penulis sempatlah juga merakamkan dua tiga keping gambiran bungapi (baca: fireworks) ditengah malam yang hiruk pikuk, riuh rendah dan gegak gempita dengan dentuman. Olehkerana kawasan perumahan penulis ini majoritinya adalah kaum Melayu maka tiadalah percikan bungapi dan dentuman mercun (baca: firecrackers) yang berdekatan. Dan penulis pun merasa agak kuchiva kerana lampu menara Petronass KLCC pun sengaja dipadamkan tepat jam 12.01. Demm.

Blog bukanlah hakmilik kekal.



7 comments:

  1. Bila duduk kebanyakkannya berjiran dengan orang melayu tidak terasa meriahnya Deepavali..tak apalah wak kat tv meriah cerita tamil dan hindustan..

    ReplyDelete
  2. kawsan kak semarak juga bunga apinya maklum dkt bt caves.

    ReplyDelete
  3. Sempat wak snap bunga api tu.. cantik.
    Monday nite otw balik dari kampung adalah terserempak juga dengan bunga api cenggitu tapi anak Mrs. A tak sempat snap dah tamat.

    ReplyDelete
  4. area umah sy senyap sunyi sbb x de india ;-)

    ReplyDelete
  5. nsb baik lah balik kerteh... aman sunyi sepi tanpa bunyi bomm ke bunga api

    ReplyDelete
  6. Wak ...

    Dulu dulu kaum India lebih conversative ... mereka tidak suka membazir dengan membakar mercun dan bermain ngan bunga api ...

    Tapi itu dulu ler ...

    Now kita tak tau .... tapi dari cerita wak , macam dah berubah jer !

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly