Monday, 9 November 2015

JEMPUTAN KAHWIN DI KAMPONG SRI MERLONG



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 9/30
Post of the Day: 1/4

KELMARIN penulis sudah berlarian ke kampong kaum kerabat belah arwah bonda di Kampong Sri Merlong, Batu Pahat. Penulis tiba awal pagi sebab hendak berkejaran ke Melaka mencari kebaya nyonya perut buncis pula.

Nota lalat. Krisis adik beradik berlaku disini semasa ketiadaan penulis.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

20 comments:

  1. Replies
    1. kreatip mummy kann., mcm masuk paper gituuu ;p

      Delete
  2. eh orang batu pahat. Eh sedara mara kami banyak kat Senggarang tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. senggarang dh dekat lettew mak., hehe2

      Delete
  3. Asalamualaikum wak..sri merlong rengit ke wak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye kak yan., sri merlong mana lagikk., hiks2

      Delete
  4. kebaya nyonya tu tahu.. perut buncis mcm mana pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tryla gugle cik kak zizie., harhar2

      Delete
  5. musim cuti musim mkn kenduri ya wak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. musim mengawan mak Pah kann., hihi2

      Delete
  6. untunglaa wak dapat g kenduri kahwin...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawen tu sonok mak deanna kan, nak jaga perkawenan tu yg tak brape nak sonoknyer., huhu2

      Delete
    2. hahhaha...nk jaga perkahwenan tu kena byk sabar wak...kannnnnnnnnn

      Delete
  7. Replies
    1. kerusi kayu klasik simple dimple je., wak pon x sempat nak tenok org bersanding., ;p

      Delete
  8. Ramai sdra TG ni. Kat mana2 pun ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. kang cikgu matsom yang ganteng kuwi, hehe, kito kann sedulur ;p

      Delete
  9. jauhnye nak mencarik kebaya nyonya ye wak....sapa tak sayangggg bini oiiii....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi ade kann mak garam ., kannns ;D

      Delete
  10. Wak;

    Masih ada lagi ker NASI AMBENG atau NASI BERKAT kalau kawin di belah belah Johor?

    40 tahun yang lalu, pergi kenduri kawin di Johor, rasa teruja sangat dapat Nasi Berkat / Ambeng nih .... sampai skg masih teringat ingat lagi !!! (Dulu dia letak dalam Daun Pisang ... wanginya .... sampai sekarang masih terliur !)

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly