Thursday, 5 November 2015

KARIPAP SEPOH HINGGIT



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 5/30
Post of the Day: 3/4

MINGGU lepas bila penulis beli karipap inti kentang kari di kedai mamak tempat penulis memotong rumput ini yang berharga lima posen pun sudah terasa mahal. Inikan pula karipap Secret Recipe inti ayam (baca: Chicken Cornish) yang berharga sepoh hinggit.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

29 comments:

  1. sedapnya wak... kalau orang belanja, saya makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap mak., lagi2 kalo org blanje kanns

      Delete
  2. sepoh hinggit tu murah jer Wak, tp bagi orang kayalah,
    Wak try makan karipap kambing kampung kravers, sedap...kadang ada promosi beli satu dpt satu lagi free.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kampung kravers kat mana mak? xpenah dgr pon

      Delete
    2. nama company yang buat karipap....ada cafe kt nu sentral Wak,

      Delete
    3. mak ckp bia terang, 'nu sentral' tu katne pulak ?

      Delete
  3. la karipap ke tu ingatkan dinosaur tadi....hehehe...mahal sangat tu wak seketul camtu 10 hengget...kalau beli karipap biasa tu dah dapat bape keping kenyang anak beranak bole makan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungla anak beranak nak makan karipap biasa biasa aje., ;p

      Delete
  4. memang mahal bebeonor lah wak... sepohinggit... boleh beli tapi sesekali je kot... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaaa xkan hari2 nak makan karipap., hehe2

      Delete
  5. Kelihatan sangat menggoda ... the last one ?
    Langsung deh dijepret ... nice pic !
    can not wait to eat it .. hahahhah

    ReplyDelete
  6. Mahal.. takpelah.. saya beli je dekat makcik yang meniaga tepi jalan dekat rumah saya tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungla tepi jalan ade jual karipap ;p

      Delete
  7. Sepoh hengget..dah masuk gst ke belum?

    ReplyDelete
  8. Sepoh hingget wak..
    Mahalnya... inti ayam jer punnnn..
    Sama yg kita buat inti ayam karipap tu..
    Tak lah sampai sepoh hingget ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nih bukan sebarang ayam yer mak., ayam inject chicken cornish namanyer., harhar2

      Delete
  9. PC dah lama wak tak ke SR..hehehe..tak perasan pulak ada ye karipap 10 hinggit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo karipap pon rege sepoh hinggit, bayangkan kek red
      velvet SR pon rege rm170., huhu2

      Delete
  10. sepoh hinggit wak mahe nye tapi teringin juga nk rase..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak Pah gi je Secret Recipe berdekatan ., ;p

      Delete
  11. Kalau Wak beli karipap kat kedai K.Sham.. RM10 boleh dapat 25 bijik.
    - tapi mana nak sama ngan karipap SR kan kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepoh hinggit tu wak boleh dapat 20-30 biji tau, boleh buat kenduri ngan kawan2 pemotong rumput tu... harharhar

      Delete

    2. harhar2 kembong perot wak mamam karipap k sham 25 bijik yang sedapp tuu ., ;)

      Delete
  12. banyak potong rumput wak? dapatlah merasa karipap sepoh hinggit ye wak.. Makan karipap 3 kupang(30 sen) sudah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. syidah makan karipap 30 sen dgn sape tuuh ., kihkih2

      Delete
  13. beso mana karipap tu wak sampai sepoh hinggit..melampau na

    ReplyDelete
  14. 10 ringgit dgn 50 sen,banyak juga bezanya.

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat