Friday, 13 November 2015

MATIC LAH WAK



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 13/30
Post of the Day: 2/4

KELMARIN penulis telah berlarian ke Matic Jalan Ampang untuk menyaksikan pertandingan teater peringkat Negeri Selangor. Mula-mula bila penulis tiba di Matic, penulis tangkap gambiran diluaran dulu. Boleh kan?

PERSEMBAHAN teater peringkat Negeri Selangor berjalan agak lambat dari yang penulis jangkakan. Masuk adalah percuma. Penulis tiba tepat jam 7.55 malam, tapi persembahan bermula jam 8.46 malam pula. Pada masa penulis tiba, tidaklah ramai orang yang hadir lagi, tapi bila habis persembahan dan bila hendak keluar, penulis nampak dalam dewan hampir dipenuhi penonton juga.

Nota lalat. Hari ini Jumaat, Friday the 13th.

Blog bukanlah hakmilik kekal.







25 comments:

  1. teringin sebenarnya tengok teater ni. tp bila dah ada anak ni susah sikitlah nak p mana-mana kecuali tempat yang boleh buat aktiviti bersama anak

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je mak, bawak bapak anak2 sekali., wak tenok ramai gak famili datang masuk dlm teater., percuma jakk., tapi jangan bawak ipad atau psp yee., hehe2

      Delete
  2. Wak ni ke hulu-hilir tak tinggal DSLR ye
    Gambarnya kok cantik-cantik semua:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haruslah bawak mak pervit tuu., sbb kamera dlm henpon tu bukan kamera namanyer., harhar2

      Delete
    2. Ha betul tu wak.... setuju

      Delete
  3. Rasa nyer seumur hidup pun anak-anak takkan sudi ikut kalau diajak mai ke sini.
    - Ibu jer yang rajin nak layan.. Ayah pulak terpaksa 'layan' Ibu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wehh, saperlar tak sayang bini kann cik kak sham ., kannns ;B

      Delete
  4. Bestnyaa.. ciktie tak berpeluang pun nak tonton teater lagi huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg dh balik kampong nih mesti ciktie boleh je pergi teater dekat2 umah kannns ;p

      Delete
  5. Dah lama tak tengok teater... biasa tengok sketsa kanak-kanak sekolah je...
    dok kampung petang-petang tengok itik ayam je wak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenok ayam itik petang2 pon best gak pokcik tuu., leh tembak2 pakai senjata besar gedabak pokcik tuuu., hakhak2

      Delete
  6. Tak pernah tengok teater wak....sapa yg menang wak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pertandingan teater blom abes ye makk smpi weekend nih., gi lar tengok ;p

      Delete
  7. TENGOK TEATER ALAM SEMULA JADI JER WAK...PROPNYA XBERUBAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je, mana2 yg mak Pah minat lah., hehe2

      Delete
  8. Pertama kali tengok teater adalah teater "Imam"
    lebih kurang 18 tahun lalu..
    Terasa teringin pulak nak tengok teater ni Wak..
    Kalau ada yg free .. wak ajak lah ye :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. teater ni free mak yee smpi weekend je., maila dtg key ell ;p

      Delete
  9. Assalaamu'alaikum wr.wb, Wak Gelas... saya masa jadi pelajar universiti dulu, pernah juga terlibat dengan teater Islamik. Susah juga nak buat dan kena selalu praktis. Teater memang menarik dan berbeza dari menonton wayang atau filem. kita harus memberi tumpuan kepada semua watak yang berlakon di atas pentas dan membuat interpretasi kepada latar belakang yang bersandar dengan plot ceritanya. Menara Kuala Lumpur itu terlihat misteri dengan warna merahnya di waktu malam ya. Cantik dan penuh aroma yang memggoda. Salam sejahtera dari Sarikei, Sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam mak yg jauh dimata di sarikei tuuu ;p salam jumat jugak ., wahh, mak ni kira2 org bangsawan lah jugak kannn ;D

      Delete
  10. dalam hidup saya ni sekali je pernah tengok teater tu pon zaman anak dara dulu...dah berkurun gak la...kikiki...ehem2 comel la burung merak tu kalerful... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. barang yg lepas jgn dikenang mak garam ye., skrg nih bawaklah anak dara mak pulak tengok teater pulakk., kat istana budaya pon bolee ., ;p

      Delete
  11. Cantiknya gambar2 tu..

    admire lah !

    ReplyDelete
  12. bestnya dpt tengok teater :D lawalah gambar2 kt blog ni!

    ReplyDelete
  13. Cantik gambar wak ambik.
    Friday the 13th, teringat cerita horror omputih, si Jason tu.

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly