Sunday, 29 November 2015

PANTAI TIMOR WITH ANAK WEDOK



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Days left: 1/30
Post of the Day: 4/4

PENULIS dan anak wedok keluar makan malam di restoran B, padahal restoran A lebih dekat dengan rumah sewanya. "makanan situ mahal bah," ngadu si anak wedok. "tuan kedai tu prejudis dengan orang luar," anak wedok meluahkan perasaannya lagi. Selepas makan, penulis dibawa berbelanja barang dapur di pasaraya berhampiran.

Nota kamus lalat. Anak wedok = anak perempuan

Blog bukanlah hakmilik kekal.

14 comments:

  1. ala... comelnyer kucing ni.... kat mana2 pun ada kan si comel ni....

    ReplyDelete
  2. kalau wak sleng jawa sah2 kena ketuk harga ni heh..heh..di mana-mana pun biasalah tu org luar disangka terlalu bnyk uangnya.

    ReplyDelete
  3. Wak;

    25 tahun dahulu, waktu kita mula mula kerja dan kena kat Kerteh ... memang kalau kita orang luar, dia kasi harga lain ... kalau harga murah tak per ler ... ni lagi mahal !!! Bila kita cuba cakap ikut lorat dia, dia orang gelak gelak lak !!! Koser ler !!!

    ReplyDelete
  4. Nak shopping, suh mok tua ke depan....saya senyap n bayar jer.

    ReplyDelete
  5. rasanya dah hampir 20 thn sy tgglkn shopping mall tu....dulu hampir tiap2 mggu sy ke sana utk window shopping ;-)

    ReplyDelete
  6. Hihi.... suwi wes dak kerungu wong nyelok key anak wedok....

    ReplyDelete
  7. Baru SS tahu Anak wedok is anak perempuan

    ReplyDelete
  8. Oh...... Anak wedok = anak perempuan......
    Comel lak si kucing tuu, wak.

    ReplyDelete
  9. Anak wedok = daughter.
    Anak lanang = son

    Betul ea

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly