Sunday 1 November 2015

SAKITNYA TUH DISINI



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 1/30
Post of the Day: 4/4

PETANG kelmarin sebelum penulis ke Dataran Merdeka, penulis pun singgah bersolat magrib di Masjid Negara. Dan sempat merakamkan lokasi kejadian dimana imam masjid negara ditampar oleh pak arab gila pada bulan lepas.

Link: Punca utama pak imam masjid negara ditampar pak arab kini terjawap.

Nota lalat berkaitan. Mencari tempat wudhu samalah sukarnya dan mencabar seperti di Masjidil Haram dan Masjid Nabawi juga. Tiadalah disediakan pili-pili paip ditepi longkang dikeliling mesjid untuk kemudahan muslimin muslimat. Papan tanda tunjuk arah pun tiada. Kalau ditanya ahkak kaunter penjaga pakaian jingga pelancong pun tunjuk dengan mencebik bibir saja. Kalau tersalah pintu masuk, kena berpatah balik jauh nun disana dipintu masuk utama, dan dibawah kolong pula tempatnya. Kasihan dengan orang-orang yang sudah berumur dan uzur kann.

Nota lalat. Pasal tajuk 'sakitnya tuh disini' adalah tajuk lagu dangdut penyanyi Indon bernama Cita Citata yang seksi giler. Lagu lain Cita Citata yang mengasyikkan adalah seperti 'Bang Jali', 'Janda atau Perawan' dan 'Goyang Dumang'. Boleh diputar berulang-ulang kali sehari semalam tanpa jemu-jemu. Amvoiii.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Bonus photos:





10 comments:

  1. Amboi wak siap snap gambar tempat imam kena tampar.... patutnya sedia kemudahan sebegitu untuk memudahkan para jemaah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat sejarah tuu haruslah dirakam ., ;p

      Delete
  2. Ye ke wak..surau kg yan pun ada pili air dipintu masuk dan petunjuk arah
    :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak yan penah dtg mesjid negara keew? hmmm

      Delete
  3. Wak buat siasatan ye...jeng...jeng...jeng...

    ReplyDelete
  4. saya kurang suka tandasnya kena turun tangga...susah untuk orang tua

    ReplyDelete
  5. sekali jer singgah solat sini, memusing sangat jauh nak gi wudhu dan balik semula ke ruang solat....
    tapi ramai jer yang solat tepi tangga dan koridor sbb tak larat nak jalan jauh agaknya.

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat