Monday, 23 November 2015

SOTONG PUTIH MASAK HITAM

Tesco Seri Alam.

Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Days left: 7/30
Post of the Day: 3/4

KADANG-KADANG penulis mengidam (bukan sebab mengandung ya) sotong putih masak hitam atau sotong masak dakwat masakan arwah bunda penulis semasa dikampung. Kalau penulis terlihat sotong putih ini dipasaraya, penulis akan teringat arwah bunda penulis itu. Juga, penulis akan ingat teka teki dulu-dulu, "banyak2 binatang, binatang apa yang tulangnya satu?" Nostalgia kan. Tapi sekarang tiadalah siapa yang ingin memasak sotong putih masak hitam kegemaran penulis masa kecil-kecilan dahulu. Kasihan kan nasib badan.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

12 comments:

  1. Wak kita masak sotong hitam tu wak terliur eh.. wak mak mertua masih dok cerita pasal sotong tu wak. Sedap sangat kot. Mintalah suri masakkan untuk wak.

    ReplyDelete
  2. yess sotong putih masak hitamm.. tp ada org kata yg hitam dia tu merbahaya.. sejauh mana kebenaran tak tahu la.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh merbahaya ke? ... dah terlampau banyak masuk dalam perut dah :p

      sotong masak hitam memang sedap ... dari kecil sampai dah besar still rasa sotong hitam sedap

      Delete
  3. boleh belajar masak sendirik.. banyak resipi kat google.
    walaupon x dapat nak lawan kesedapan masakan air tangan bunda, sekurang2nye dapat jugak lepaskan teringin nak makan. hehehehe

    ReplyDelete
  4. ingat family saya jer orang kata terlalu kedesaan sotong masak itam tak pernah dibuat dek orang...rupa2nya Wak pun makan jugak ye.

    ReplyDelete
  5. saya pernah buat entri pasal hukum makan dakwat sotong & bagi contoh salah satu masakan yang guna dakwat sotong iatu sotong masak hitam tapi ada blogger dia macam pelik. dia kata tak ada orang guna dakwat sotong untuk masak.. sotong masak hitam dia guna kicap.. teringat pulak pasal tu. Mungkin dia tak tahu ada masakan guna dakwat sotong.

    ReplyDelete
  6. kesian wak, saya tak pandai masak, kalau pandai boleh jugak buatkan...hehe

    ReplyDelete
  7. tak penah mkn lagi ... entah la nape ...penah la mak sedara masak tp kite tak sentuh pun lauk tu

    ReplyDelete
  8. wowww bunyik macam best. tak pernah makan

    ReplyDelete
  9. Betullah wak.....saya pun teringat masakan mak . Zaman dulu agaknya tak de idea lain kot wak....

    ReplyDelete
  10. Yan pengemar sotong..tapi biasanya yan goreng kunyit aje wak

    ReplyDelete
  11. Sedap tu wak.. tapi aiza tak pandai masak sotong masak hitam tu..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat