Thursday, 12 November 2015

SUNDAL MALAM ON MY VERANDA

Captain America hiding behind the green leave.

Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 12/30
Post of the Day: 4/4

AKHIRNYA berjaya juga penulis membawa pulang dari kedai bunga Sungai Buloh pokok sundal malam (Polianthes tuberosa, The Pearl, Double Pearl, Tuberose, Setiap Malam) yang sudah mula berputik bunganya itu. Sambil itu juga penulis membeli bunga raya, bunga ungu bluewigs (Torenia fournieri) dan bunga matahari.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

A sunflower (helianthus) and a purple Torenia fournieri.

A white Hibiscus rosa-sinensis and a sundal malam (Polianthes tuberosa, Mistress of the Night).

12 comments:

  1. Hamboiii Captain Amerika tu... krlassssss u!

    ReplyDelete
  2. Pertama kali dengar wak ada pokok nama sundal malam,.

    ReplyDelete
  3. Sejak bila wakk dah naik pangkat jadi tukang kebon? Bukan ke potong rumput aje... He He He...

    ReplyDelete
  4. Wak, malam jumat keliwon nie bau sundal malam buat merinding....

    ReplyDelete
  5. Suka bunga purple tu....selalu intai tanaman aso tepi jalan saya lalu pergi kerja.

    ReplyDelete
  6. Cantik la bunga pupple kecik2 tu..apa nm dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya wak dh tulis tu, bunga ungu torenia namanyer., hehe2

      Delete
  7. Bila wak ckp pokok sundal mlm tu teringat pulak mak cerita Telemovie, Anak Ponti ni....baik baik wak pokok kegemaran cik Ponti tu hihi....kang wangi jer memalam kat balconi wak hihi

    ReplyDelete
  8. nanti malam-malam Meriam datang petik sundal malam tu..jaga-jaga wak.hehe

    ReplyDelete
  9. Sundal malam ? sundal siang tak ada ye wak ?

    ReplyDelete
  10. Bila la beranda saya nk cantik mcm beranda wak.

    ReplyDelete
  11. bunga tu wangi klo malam2 kan wak?

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly