Tuesday, 3 November 2015

SUSHI I WANT



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 3/30
Post of the Day: 4/4

KELMARIN anak lanang penulis yang baru berumur 17 tahun itu sudah bilang mahu makan sushi sempena harijadinya. "Takmoh kat Permas bah, kat Tebrau je sudah," 'demand'nya lagi. Wehh, siapalah tidak sayang anak, tapi ada mak kann. Kanns?

Nota lalat. Kelmarin ada kawan bertanya hukum makan sushi. Dato Ustaz Kazem ada memberitahu, berdasarkan hukum, pada umumnya memakan ikan mentah tidak diharamkan dan darah yang masih tersisa dalam daging itu bukan termasuk darah yang diharamkan, sebagai pengecualian. Dan sekiranya ada logo Halal Jakim, semestinya halal. Wallahualam.

Blog bukanlah hakmilik kekal.





13 comments:

  1. amboi makan sushi ye wak.. selamat hari lahir utk anak wak itu..

    ReplyDelete
  2. Wah makan sushi ye wak dengan anak...sesekalikan wak...

    ReplyDelete
  3. sushi I like..tapi ngak pernah ke Sushi King..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu2 mkn... pastu ada kontroversi halal... so x mkn...

      Ni depa ckp dpt halal cert ikut branch... (dh mcm ostrolia pulak)...

      Tp x de kesmpatan lg nk mkn... hihihi...

      Delete
  4. Oh kalau ada logo halal baru boleh makan :-)

    ReplyDelete
  5. SELAMAT HARI LAHIR ANAK LANANG WAK...SEDAP KE SUSHI MAKPAH XPERNAH RASA LAGI...

    ReplyDelete
  6. Sedapnya sushi..feveret Mak ni.
    Tapi dah lama jugak tak melawat sushi king.

    ReplyDelete
  7. Itadakimasu!
    Tiba-tiba rasa nak buat sushi.
    Sbb klau nak ke sushi king takde bajet la pulak :p

    ReplyDelete
  8. Wak , lepas ni wak mesti pandai dah cakap jepun...huhu

    ReplyDelete
  9. Ittadakimasu....


    Sumimasen....

    ReplyDelete
  10. Wak... mkn kt aeon tebrau ke?

    Ya Allah ... rindu lak nk g JB... lama sungguh dh x sampai...

    ReplyDelete
  11. amboiii Wak..bersushi lah plak ye... haha..layan kan jer permintaan anak sesekali kan... :)

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat