Thursday, 29 December 2016

ALL THE WEEKEND HUSBANDS OUTING

Selera Seafood Senibong (SSS), Permas, Johor Bahru.

Assalamualaikum kengkawan penulis semua-semua lah.

Semalam, syarikat memberitahu kontrak "memotong rumput" penulis ditempat yang baharu ini akan disambung tiga purnama lagi. Alhamdulillah, bercukur sahaja kan.

Malam tadi, bos telah bermurah hati membelanja penulis dan rakan rakan setugas yang lain ke tempat makan makanan laut Senibong Seafood yang popular itu. Penulis layan sahaja. Tujuan utama bermakan malam ini hanyalah untuk meraikan pekerja baharu dan menyatakan terimakasih kepada pekerja lama yang bakal meninggalkan jabatan untuk "memotong rumput" dipadang yang lebih menghijau. Kata orang kampung penulis, "looking for greener pastures."

Menu biasa: siakap goreng biasa, udang masak butter, ketam sambal telor bawah, sotong goreng tepong, lala, kupang sambal, sup sayur. Air limau ais dan sirap bandung.
Menu luarbiasa: teh tarik potong kaki.

Cerita nan lepas: 6 CORNER SENIBONG (21/8/15).

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Diambil dengan aiPhone cap aiYam



Diambil dengan aiPhone cap aiYam

Diambil dengan aiPhone cap aiYam

Diambil dengan aiPhone cap aiYam

Diambil dengan aiPhone cap aiYam

Nota lalat: Aiyah! Penulis sekarang ini sedang kalut dan sibuk dengan pelbagai urusan dalam negeri. Gambar2 seafood akan menyusul tidak lama lagi. Sila datang lagi kesini kesini ya.



























8 comments:

  1. Ha... macam tak percaya Wak ada up-date entry ngeh!ngeh!ngeh!
    Wah! ramainya kengkawan Wak yang ma-cho tu.
    Tapi gegambar tu tetap santek yelah photographer yang amik kan..kan..kan..
    Btw happy new year Wak.
    Take care :-)

    ReplyDelete
  2. MAKAN RAMAI2 SAMBIL TERSENYUM MANIS TU..SEMUA PIC MENARIK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki bos belanja,nampak semua ceria...
      Teh tarik potong kaki tu yang sedap wak....

      Delete
  3. oo..dah tak kerja kt KL dah..gambar wak knp B&W..
    seafood best...lg best bila free..hehe..happy new year..

    ReplyDelete
  4. lamanya tak pg ke senibong nih... sejak keje kl tak penah seklai pun pi sana bila balik johor...

    syok lah, mcm2 makanan sedap2 ada tuh...

    ReplyDelete
  5. wahhh... makan busat.. dah lama tak nampak 3 lalat.

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly