Tuesday, 3 January 2017

CAT MAY YAWN DUE TO BOREDOM

Leo the cat. That is, when a cat starts fading away, they yawn to give their brain a “restart.” There are several explanations for this, such as the body and brain cooling down with the air intake, extra oxygen being received, and the cat paying attention to the yawning itself. Cats may yawn due to boredom. - pet-happy.

Hari ini (Isnin) hari cuti bertugas memotong rumput sempena Tahun Baharu 2017. Tetapi di negeri JDT yang aman damai sejahtera sentosa senantiasa ini, rakyatnya mula bersekolah sejak semalam (Ahad) kerana tiada cuti umum.

Sempatlah juga, penulis menghantar anak lanang bocah cilik ke sekolah agamanya. Juga, penulis sempat mengirimkan dokumen peguam menggunakan poslaju. Tetapi oleh kerana tiba di pejabat pos Tesco Seri Alam, jam pun sudah pukul 4.04 petang, jadi ahkak kaunter bilang, "kami hantar paket wak ni esok saja lah ya." Penulis angguk angguk saja.

Nota lalat. Gambar kucing Leo dalam entri ini penulis tangkap menggunakan kamera dalam aiPhone cap aiYam penulis ya. Bukan rakaman video. Dan, harap-harap tiadalah pembaca yang menguap kerana membaca entri penulis yang hambar dan biasa-biasa sahaja ini. Link: the day we bought the kitty (5/3/16) ten months ago.

Blog bukanlah hakmilik kekal.


6 comments:

  1. Comel kucing putih gebus...garang juga nampaknya

    ReplyDelete
  2. Betullah wak dah lepas pukul 4 ,esoklah jawap nya.
    Rasa nk tido pulak tengok siputih menguap .

    ReplyDelete
  3. garang okay muka kucen yang tersebut di atas

    ReplyDelete
  4. Leo the cat tu takde pasangan ke Wak?
    Ishh!!! nyampah tengok gambar dia yang bawah pertama sekali tu menguap tak hengat!

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat