Wednesday, 4 January 2017

SELAMAT PAGI MASAI

Masai this morning.

Sarapan lontong biasa pagi tadi di restoran Zarahman Masai.

Tengahari ke BSN Bukit Dahlia untuk menebus Sijil Simpanan Premium (SSP). Setelah diperiksa dikaunter, tiadalah lagi sijil-sijil SSP atas nama penulis yang menang cabutan bertuah rm1 juta. "Rejeki Wak takde lagi lah," kata cik adik manis kaunter yang bila senyum nampaklah gigi taringnya yang berlapis.

Dan bibik penulis akan kembali ke pulau Jawa minggu hadapan dan langsung ke Timur Leste. Mungkin tiada lagi bibik lain untuk menjaga rumah dan anak lanang bocah cilik selepas ini.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

8 comments:

  1. assalam pakcik lalat...ekeke..

    lapar plak dengar org sebut pasal lontong.. hihi

    kalau dapat 1 juta..jangan lupa sedekah kat kami sikit yer..dpt settle utang rumah..xpe dah..hahaha :p

    gurau jer wak.. hihi

    ReplyDelete
  2. hancur lebur penantian nak tunggu rezeki cabutan 1juta wak...

    ReplyDelete
  3. kalau wak simpan SSP tu masih boleh terus mengharap 1 juta jatuh ke riba insya-Allah.

    ReplyDelete
  4. Ky pun bertahun menaroh harapan kat SSP..harapan cuma tinggal harapan..

    ReplyDelete
  5. tak penah bukak akaun BSN.. sbb duit simpan bawah tilam jer..

    ReplyDelete
  6. ehhh silap ... dah petang...

    hihihi

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat