Monday, 23 January 2017

THE CHEAPEST WAY TO MOVE OUT OF STATE

The purple mattress full of DNA.

Minggu lepas, penulis telah berjaya memindahkan barang-barang perabot, elektrik, periuk belanga dan tilam yang penuh dengan DNA dari rumah merpati penulis di Bukit Belacan itu. Sewa lori sebanyak rm900 dalam negeri sahaja memanglah agak mahal kalau tidak beserta pekerja.

Dalam perjalanan kesana, penulis dapatlah juga melihat kereta perodua Myvi warna biru hitam yang isteri penulis (yang itu) baru tempah. "Cantik molek juga kete Myvi biru nih," getus hati penulis. Tapi, kalau semua orang hendak yang cantik, yang molek, habis siapa pula yang hendakkan yang tak cantik tak molek tak lawa? OTL.

Pulang dari Kuala Selangor pula, penulis dihadiahkan setandan pisang kepindit atau pisang lemak manis. Teringat pantun hutang emas boleh dibayar lah sangat.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Near Sekinchan on Jalan Kuala Selangor.

Pisang kepindit @lemak manis.

Nota video lalat:

10 comments:

  1. banyaknya barang.. kenapa tak upah kite je ? ngeh2

    ReplyDelete
    Replies
    1. xlah byk barang maner, rumah org bujang je., hehe2

      Delete
  2. org jawa/banjar ni memg terer pasal nama pisang kan ....
    sy ada sorg kawan banjar ... dia tengok pisang goreng pun dia tau tu pisang ape... hebat

    ai pisang emas je kenal ... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang negro afrika pngil pisang ni "plantain" ., hehe2

      Delete
  3. Wak tu macammana buat mattres jer... ada color yang lain B&W ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. edit guna photoshop je mkcik mrsA ye., ;p

      Delete
  4. Tilam full of dna????? Errrrmmm... double meaning tu

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat