Thursday 16 February 2017

BIHUN SOTO VS CHICKEN BURGER

Restoran Hj Abu Soto Power.

Tengahari, penulis bersama AZZ and AZH (bukan nama sebenar) makan tengahari di Kampung Pasir Putih. Hajat penulis untuk makan siakap goreng di restoran Rahmat yang fofuler itu masih tidak kesampaian. Tapi melayan bihun soto juga tidak kurang hebatnya.

Malam pula, penulis telah membawa sebahagian kaum kerabat ke restoran Burger King berdekatan kerana ada keratan baucer dengan potongan harga yang menarik.

Cerita lalat lain. Tengahari kelmarin jam 12.09pm, penulis telah memanggil Puan Siti yang Lawa (bukan nama sebenar) di Pejabat Tanah Galian itu. Rakan sekerja lelaki menjawab, puan Siti tiada di meja beliau. "Dia pegi jamban la Wak," jawab lelaki itu lagi. Penulis beritahu akan telefon semula. Pagi semalam jam 9.32am, penulis telefon lagi. Puan Siti yang Lawa itu menjawab. Penulis nyatakan hajat penulis untuk mengetahui status permohonan pindahmilik rumah murah yang telah dihantar beberapa pekan yang lalu. "Aiseh Wak," balas Puan Siti yang Lawa, "sekarang takleh check komputer, line down!" Kannina, getus hati penulis. Penulis beritahu akan telefon sebelah petangnya. "Wak, sila telefon semula sebelum 3.30 ye," Puan Siti berkata dengan tegas dan lantang. Ada keraguan disitu, kenapa tidak sebelum jam 4.04 petang, sebelum pejabat ditutup? "Mukin malam ini malam jumaat agaknya, semua kaum ibu harus pulang dengan segera!" getus hati penulis dengan nada geram.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Burger King Seri Alam.

6 comments:

  1. Ber burger king ya Wak...alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. sedapnya soto wakkk rs cm dah lama x mkn

    ReplyDelete
  3. hi wak.
    selamat tengah hari jumaat ...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. jd, wak ada call semula sblm jam 3.30? sy suka dua2. bihun soto & chicken burger. dua2 boleh sumbat dlm perut 😍 gelojoh kan

    ReplyDelete
  6. Khamis office memang tutup awal kot;p Emm macam sedap je soto tu..hehe

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat