Friday, 10 February 2017

TIME TO BALIK TONGSAN

Grass is grass, Gunung Pulai, Johor (not Kedah).

Hari cuti umum sempena Thaipusam yang tiada rancangan untuk jalan jauh kemana-mana.

Penulis pun berlarian pulang ke kampung menziarah adik lelaki penulis yang sedang pulih dari sakit angin ahmarnya. Singgah sebentar di Tesco Kulai membeli barang-barang dapur untuk keluarga beliau.

Nota lalat. Kamus dewan: tongsan C; ikan ~ ikan negara China; pulang ~ balik ke negaranya (China). Manakala maksud sengkek ialah orang cina yang baharu tiba dari negara China, sehelai sepinggang.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

9 comments:

  1. Baru makcik tahu tongsan tu balik kg....ingat kan nama ikan ke.
    Kerabatnya orang Pekan Nenas lah ya wak...

    ReplyDelete
  2. Ohhh ingatkan tongsan tu nama tempat kat situ hahaha okay belajar perkataan baru harini.

    ReplyDelete
  3. ooh ingt satu nama tempat di China, huhuu

    ReplyDelete
  4. ingtkan negeri mana tadi.. hahah balik kg rpnya.

    ReplyDelete
  5. Salam Jumaat, menyinggah bila ada sedikit kelapangan. Lama tak menerjah. X sempat nak kejar N3 tp ingatan tetap ada !balik kg hari rian hohoho balik kg he3

    ReplyDelete
  6. pertama kali dengar perkataan ni.. how it can be ek?

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat