Tuesday, 28 February 2017

WHAT IS A DATUKSHIP AND HOW TO BECOME ONE



Malam kelmarin, bila penulis tanya anak lanang yang baharu mendirikan rumahtangga itu berkenaan gambar2 perkahwinan, beliau kata belum siap lagi. Dan pagi tadi, anak lanang menghantar khidmat pesanan ringkas (baca, sms). "Ayahnda dan bonda dah jadi grandparents dah," ringkas tulisannya. Alhamdulillah, balas penulis. Tapi janganlah nanti penulis sudah bergelar datuk pun, gambar fotografi majlis perkahwinan masih belum siap-siap lagi. OTL

Cerita gambar diatas. Bungkusan roti krim perisa jagung Gardenia pun sudah ditukar yang baharu. Tetapi rasanya tetap sama. Harganya? Ooops, penulis terlupa pula hendak periksa harganya. Dan diharapkan juga, esok tiada kenaikan harga minyak.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

8 comments:

  1. Tahniah datuk wak...mesti teramat bhgia sambut ahli keluarga baru

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...wak...lepas ni boleh kongsi gambar cucu lanang atau wedok.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah. bakal bergelar datuk tak berduit tapi perabis duit . yer la..cucu, semua nak belikan.. bak kata abah saya, sapa tak sayang cucu oii...haha

    ReplyDelete
  4. tahniah ..... berita gembira semoga anak wak dan bakal cucu wak sihat dan dipermudahkan perjalanan anak awak sepanjang kehamilan dia

    ReplyDelete
  5. Tahniah Wak.
    Mrs. A baru jer...beli roti tu last Saturday harganya RM1.30 sebungkus.
    Mrs. A beli flavor jagung, vanilla dan coklat. Eh! tetiba muahhhaaaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar betik mkcik mrsA tuuh., bukan 85sen je ke? aiyyoo

      Delete
  6. Harganya masih 85 sen..
    Tapi packaging baru nie nampak lebih cantik dan memikat..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly