Friday 10 March 2017

KENAPA LALAT TAK PERNAH JATUH SAKIT



Semalam, bila penulis sudah tiba dirumah, hendak berehat, hendak beradu, sudah memakai kain pelikat tidur, tiba-tiba anak lanang bocah cilik merayu-rayu, bergulingan dan berlinangan air mata hendak ke kedai buku di tengah malam yang gelap gulita. Bila ditanya, "nak beli buku tuisyen cina lah bah!" Aiyah. Macam percaya, macam tak nak percaya juga.

Siapalah tidak sayang anak, tapi ada makcik kan? Kannns. OTL

Blog bukanlah hakmilik kekal.



Updated. Cerita lain lalat. Penulis ada ternampak buku majalah sekolah anak wedok diatas meja belajarnya. Terujalah penulis untuk membelek-belek. Nostalgia kembali ke zaman penulis masa bersekolah dulu-dulu. Tapi tiba-tiba juga, mata penulis tertancap pada nama penuh penulis sebagai salah seorang ahli jawatankuasa PIBG. Biar betik, getus hati penulis. Masa bila penulis jadi ajk terhormat begini? Tapi, mungkin juga, fikiran penulis yang baik-baik berpendapat bahawa mungkin juga ada orang lain yang sama nama dengan penulis. Sebab dulu pun penulis pernah terjumpa nama yang sama, tapi abang haji yang kerja di Tabung Haji itu sudah pun bersara. Lol.

2 comments:

  1. hahahaha.. silalh bertemu dengan wak yang seorang lagi

    ReplyDelete
  2. Wak, nak tau gak nape lalat tak pernah jatuh sakit

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat