Sunday, 12 March 2017

PENGALAMAN PERGI MELAWAT ZOO JOHOR DI TAHUN 2017

After cutting my hair at Tesco Seri Alam.

Pagi Ahad yang hening, penulis telah berlarian ke Zoo Johor itu. Tiket masuk ialah RM2 (dewasa) dan RM1 (kanak-kanak). Gerimis juga tidak menghalang penulis berjalan perlahan-lahan didalam zoo yang daif itu. Melihat keadaan singa yang berkurap juga agak kasihan. Kata orang dulu-dulu, hidup segan mati tak mahu.

Updated. Cerita lalat 1. Kartu pos dari Tanjung Balai Pulau Karimun Indon yang penulis telah poskan 2 minggu lepas baru sahaja penulis terima siang tadi. Untuk baca entri terdahulu tentang Kebosanan Mencipta Kelainan: Tanjung Balai Karimun, sila debik di SINI.



Updated. Cerita lalat 2. Balik dari Zoo Johor, penulis singgah di Tesco untuk memotong rambut anak lanang bocah cilik (diatas) dan memperbaiki bingkai cermin matanya yang patah.

Updated. Cerita lalat 3. Petang pula, penulis berlarian ke Taman Tanjung Puteri Resort meninjau-ninjau kawasan perumahan disitu.

Blog bukanlah hakmilik kekal.













Click at your own risk:















Hover your mouse. Camel, Zoo Johor.













17 comments:

  1. Kusyuknya dia mengadap tab tak sedar gambar kena curi

    ReplyDelete
    Replies
    1. datinA x perasan mata dia letteww., hehe2

      Delete
  2. Replies
    1. setem poskad dari INdon yang mahal, huhu2

      Delete
  3. Merak...suka tengok..bersinar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. chantek kan burung merak bukan kayangan nih., hihi2

      Delete
  4. ha ah, kesian plak kat singa tu. sy pun suka pegi zoo 🐯🐴🐎🐘

    ReplyDelete
    Replies
    1. singa mcm x cukup makan., hahar2.,

      ps. kat KK ade zoo ke bah?

      Delete
  5. memang sesuai untuk luangkan masa dengan keluarga di hari minggu macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole la santai2 .. kawasan pun taklah luas mana., hehe2

      Delete
  6. last pergi sana thn 2012 dengan family.. tak dapat nak beza keadaan dulu dengan sekarang,..

    btw, baru perasan wak dah ade watermark lalat..ekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde beza pon mkcik juls., kandang yg sama, haiwan je yg makin berkurangan., ;p

      Delete
  7. tak tahu pulak johor ade zoo ... mls nk google nk tanya kat mana zoo johor ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. aisehh., mkcik eima org negeri mana erk? mesti dh terbiasa dgn zoo melaka kann., ;p

      Delete
  8. murah betul msk zoo johor, tp yelah haiwan pun dh tak banyak... mungkin zoo johor perlu di perbaiki secara besar2 an... atau klu tak, mungkin tak pyh bt zoo sian kt haiwwan2 dlm tuh...

    ReplyDelete
  9. terima kasih la Wak warning awal-awal gambar ular tu.memang tak klik pun.mungkin sebab tu belum mimpi digigit ular lagi..kah kah

    ReplyDelete
  10. Murahnya tikit zoo Johor..
    Boleh pergi banyak kali tengok Singa berkurap tu Wak hahahhaha..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat