Saturday 24 June 2017

CLASSIC CAESAR SALAD

The Classic Caesar Salad | Yew's Cafe | Bandar Seri Alam | Johor 2017

Petang semalam penulis sudah berlarian ke Senai Airport kerana menghantar anak lanang beraya kerumah isteri beliau di Kuching. Selepas itu, dilema mencari kedai makan untuk beriftar pun bermula. Dalam perjalanan pulang ke gagang, penulis singgah di Aeon (Jusco) Permas Jaya. Tetapi bila penulis lihat sudah ramai orangramai memenuhi food court dan kesemua restoran besar spt KFC, Secret Recipe, dan Pizza Hut, kecuali Baskin Robbins, penulis pun membatalkan hasrat untuk berbuka puasa disitu. Seterusnya, untuk memesan KFC Seri Alam di pandu lalu pun tidak kesampaian kerana banyaknya kereta-kereta pun sudah beratur sehingga ke luar jalan utama. Restoran terbuka Der Cabin bersebelahan KFC pun sudah berpindah. Akhirnya, isteri penulis (yang itu) pun mencadangkan singgah di restoran kurang popular, Yew's Cafe, bersebelahan Kluang Cafe, sudah.

Malam pula, penulis pun melayan kaum kerabat untuk menonton wayang cerita "The Transformers: The Last Knight" di pawagam Today's yang berdekatan. Tetapi ada kekalutan diawal cerita bila ada masalah teknikal. Sehinggakan ada abam2 macho lagi poyo tidak sabar dan kecoh kerana babak awal cerita yang mengisahkan peperangan zaman Viking ditayangkan seperti tiada kena mengena dengan cerita Transformer kan.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

1 comment:

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat