Friday, 2 June 2017

PENGALAMAN MENJAGA ANAK KUCING BARU LAHIR TANPA IBU



Kelmarin, kereta aTok (kawan sekerja) dimasuki anak kucing (baca, kitten) semasa hendak ke tempat kerja. Baru perasan bila kereta sudah bergerak keluar dari kawasan rumah. Mula-mula anak kucing berada didalam tempat enjin dihadapan, kemudian aTok masukkan kedalam kereta. Bila tiba ditempat kerja, anak kucing sudah masuk ke dalam tempat penghawa dingin. Setelah bertungkus lumus keluarkan anak kucing dari tempat penghawa dingin, tiada siapalah yang ingin menjaganya.

Pagi tadi juga, penulis sudah membawa pulang anak kucing itu. Penulis serahkan saja pada kaum kerabat untuk menjaganya. Menjaga anak kucing bukanlah semudah yang disangka. Kucing kami, Leo The Cat, pula seperti tidak puas hati sahaja.

Untuk membaca blog orang lain pasal pengalaman jaga anak kucing baru lahir tanpa ibu, sila cakar di SINI.

Blog bukanlah hakmilik kekal.


9 comments:

  1. Semoga anak kucing membawa rezeki kepada Wak or aTok sekeluarga.. Teman Leo The Cat in the future. Kata kat Leo : tak kenal mak tak cinta 😊

    ReplyDelete
  2. Mungkin muka Leo The Cat nampak macam tak puas hati saja....tapi dalam hati siapa yang tahu :D:D

    ReplyDelete
  3. bgs lah wak ni... buat amal di bulan ramadan

    ReplyDelete
  4. Leo The Cate cemburulah tu.. takut kasih beralih arah.

    ReplyDelete
  5. ala comey nye.... kite dulu DakUban tuh siap beli botol susu nak bagi dia susu. dia pun kene tinggal dgn mak dia

    ReplyDelete
  6. leo the cat rasa kedudukan dia akan terganggu sbb lps ni msti dia dh kurang dpt layanan isitmewa

    ReplyDelete
  7. Kucing saya pun kalau ada geng baru masuk rumah mesti tunjuk riak tak suka & sombong dia.

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat