Saturday, 17 June 2017

TIADA WANG SERINGGIT BAHARU TAHUN INI - PANDALELA LAH

Recycle RM1 | Hong Leong Bank | Tebrau | Johor 2017

Tengahari tadi (Khamis), rakan sekerja penulis, bro John (bukan nama sebenar) telah mengajak ke bank untuk menukar duit raya yang baharu. "Jom Wak, kite gi Hong Leong Bank, bank yang paling tak glemer mesti tak ramai orang, #bijaktakjohn" kata si John siap hashtag lagi. Penulis layannnn saja. Kami pergi ke Hong Leong Bank cawangan Tebrau sudah.

Di kaunter bank, ahkak kerani kata, "cuma duit sehinggit je recycle, mmg takde yg baru. Selain duit sehinggit tuh, duit yg lain sumer baru Wak." "Wak pegi mana2 bank lah tanya dorg kalo tak caye," katanya lagi. Caiyok caiyok.



Updated. Esoknya (hari ini, Jumaat), penulis telah bertanya kepada rakan FB pegawai Affin Bank tentang duit baru. "Aku baru je tukar duit sehinggit baru wak!" katanya. Aiyah! Memang nak kena bekhen je lah ahkak kerani kaunter Hong Leong Tebrau tuuui. Dan bila penulis pergi ke kaunter RHB Permas Jaya pun penulis dapat tukar duit raya sehinggit yang baru lagi. OTL

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Sila goyangkan inul untuk lihat antara duit RM5 dan RM10 lebih jelas. Sila perhatikan tandatangan gabenor.

Ini adalah senarai tandatangan gabenor Malaysia dari dulu hingga sekarang.

Source: Google
Present currency exchange rate: SGD1.00 = RM3.22 (buying)

Source: Google
Previous years of Ringgit against Singapore Dollar

26 comments:

  1. Replies
    1. budak2 xleh pegang duit banyak2 bro., maila dtg beraya kat umah wak., hehe2

      Delete
  2. Sign baru tu 😏😏😏 Keluar duit baru, naik lagi harga barang 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. sign baru nila duit ringgit pon merundum je kejenye., takbest kannn bahh? huhu2

      Delete
  3. Replies
    1. duit recycle singgit2 taklah bau sangat yee., hikhik2

      Delete
  4. wak ce buat tutorial cmner nk goyang2 gambar tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. gugel je tutorial "mouse hover"., tp nnti jgn x buat dlm blog ko pulak., hahar2

      Delete
  5. Kalau tukar duir SGD mesti dpt yg baru
    #bijaktakmakcikct

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene tukar kat bank singapore la kalo nak dpt duit baru., tp ade keew duit baru masa hariraya kita nih? huhu2

      Delete
  6. wah duit hijau sign baru duit merah sign lama... seriau tenguk duit SG naik je tak turun-turun... sedih tenguk Rm huhuhu merundum jatuh.. wak nak duit raya sekupang

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak duit raya maila nnti dtg umh beraya., bukan setakat sekupang, dua kupang pon bolee., hahar2

      Delete
  7. dah dapat tukar duit raya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ek eleh kay, nk mintak tolong tukarkan duit raya pon x kowser., kannns

      Delete
  8. Tak tukar lagi duit raya. Malas betul nak ke bank. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn malas2 ye cikKak.,kuih raya dh byk ke beli tahun nih? hikhik2

      Delete
  9. Jadiklah Kan duit lama pun asal dpt juga. Mama pun xdpt lg duit tukar ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. xperlar mama, biar lambat asal selamat beraya jeeer., hehe2

      Delete
  10. oh tahun ni tt gabenor baru ye eh??? best lah gambar tu kena goyang2 inul baru nampak... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tt gabenor baru pon harga barang makin mencanak2., huhu2

      Delete
  11. Baru r lama ringgitnya sama je nilainya kan wak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memeyla sama nilai,., tapi xbest arr kakPah hariraya pakai baju lama kann., ;p

      Delete
  12. banyaknya duit wak.. alhamdulillah. rezeki.rezeki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan duit wak sorang,. kekawan opis je tolong tukar duit baru la sgtt., boleh kan cik kak DP? hehe2

      Delete
  13. Hahhaha... tak baik menipu Wak kans... dah le di bulan puasa.

    By the way Wak tukar ke idok sehengget kat HLB tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tukar jugaklah walopon duit sehinggit recycle jak, nk wat camne., huhu2

      Delete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat