Monday, 5 June 2017

YOU CANNOT ENTER TAMAN BOTANI SERI MEDAN

I ♥ Kluang | Kluang | Johor 2017

Sebenarnya dari minggu lepas isteri penulis (yang itu) menyuruh ke Kampung Tengah Kluang untuk membeli rempeyek Wak Tunot yang sedap itu. Penulis sudah memberitahu bahawa rempeyek Wak Tunot yang sedap itu juga ada dijual di pasaraya Mydin Taman Rinting. Tapi isteri penulis itu sudah guling-guling mahu juga kesana. Weh, siapalah tidak sayang bini, tapi ada makcik kan. Kannns?

Dipendekkan cerita lalat, pagi tadi sudah berlarian kesana dengan cik Jnulekasnova sahaja. Di kedai di kilang kecil wak Tunot itu, penulis belikan beberapa kuih kuih raya. Rempeyek dalam balang disitu dijual agak mahal berbanding di Mydin. Jadi, penulis belikan rempeyek dalam paket sahaja.

Dari kilang perusahaan kecil rumah wak Tunot, penulis berlarian terus ke Seri Medan. Ingatkan hendak mengambil gambiran tasik di Taman Botani yang penulis pernah sampai beberapa tahun dahulu - 2011 [+ Link]. Tapi sungguh penulis tak sangka, buah cempedak nak jadi nangka. Pintu pagar ditutup dan notis memberitahu tidak dibenarkan membawa kereta ke dalam pula. Aiyah. Yo yo wes. Jadi, penulis pun kembali ke gagang dengan kuchiva. Tapi ada mak kisah?

Sebelum pulang kerumah, penulis singgah ke Mydin Taman Rinting membeli rempeyek yang lebih murah dari harga kilangnya sendiri.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

I ♥ Kluang | Kluang | Johor 2017



Posting few postcards at Kluang Post Office | Kluang | Johor 2017

Why Kelana Jaya PJ Post Office only got one mailbox, not like these? | Kluang | Johor 2017

Inside Wak Tunot mini market full of kuih raya | Kampung Tengah | Kluang | Johor 2017

Aiyah! What's wrong with the local authority not allowing us to visit the beautiful lake? | Taman Botani Seri Medan | Johor 2017
Link: Seri Medan Botanic Garden 2011

You are not welcome here!| Taman Botani Seri Medan | Johor 2017
Link: Seri Medan Botanic Garden 2011

A dead cat on the zero milestone | Seri Medan | Batu Pahat | Johor 2017
Link: 2012 | 2008 

Seri Medan Post Office | Seri Medan | Batu Pahat | Johor 2017

Stamps for future international postcards | Seri Medan | Batu Pahat | Johor 2017
Link: A Postcard I Want: I bought a new batch of postcard stamps.

Heading home sweet home and Gunung Pulai | Kulai | Johor 2017
Link: the same view 2008.

14 comments:

  1. memang dah mati ke kucin tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. matilah dikMasy ooi., rasanya mati dh kene langgar, ade org letak kat situ je., huhu2

      Delete
  2. lahhh dah tak boleh masuk dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je masuk, jalan kaki tapii., huhu2 bayangkan tengahari bulan puasa panas berdeting leh basah atas dan bawah mkcik kann., ;p mesti dorg ade kes knpe x bagi kereta masuk kedalam., ?

      Delete
  3. saya kalau tengok signboard kulai tu memang asyik ingat kat JPO je

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh brape kali smpi JPO bro ewan? hehe2

      Delete
  4. Saya jarang ke arah JB... cuma setakat 2 kali pergi JB memang 2 kali singgah JPO... org umah suka tempat ni... mujur jauh wak, kalau x pokai den .. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahar, takut pokai rupanye., sekang nih MPO kat Melaka dh dokek bonar dgn N9 tuh sama hebatnyer., selamat berpokai lah pasni., hikhik2

      Delete
  5. WP seng cepak karo ngede Wak Tunot pun urong pernah mampir.
    Wong ngomong luarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. luarang yo wes, mengko kuwe tuku wae neng gede bioso2 seng murahan yo kang .. ;p

      Delete
  6. WP KALAU JUMPA WAK MESTI SPPEAKING JOWO YE..BNYK JG KUIH RAYA YG DIJUAL WAK TUNOT

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm2 kuih raya ade ye mkcikPah., pegi la kesana., ;p

      Delete
  7. Baru dengar nih! kedai Wak Tunot kuih-kuihnya dijamin sedap ke Wak?

    ReplyDelete
  8. Kalau masuk berjalan kaki atau naik basikal mungkin boleh kot wak?

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly