Wednesday 6 September 2017

JUMLAH SAMAN TERTUNGGAK PEMANDU SINGAPURA BERNILAI RM42 JUTA (S$13J) DI JOHOR SEJAK 2008



Untuk baca entri Jumlah Saman Tertunggak Pemandu Singapura Bernilai Rm42 Juta (S$13j) Di Johor Sejak 2008, sila jeling di SINI.

Minggu lepas, penulis sudah mengarahkan pelari (baca, runner) yang penulis kenal di Puchong untuk memeriksa jumlah saman tertunggak penulis sehingga sekarang. Kebetulan beliau baru saja terkena kemalangan. Bila diperiksa, jumlah tunggakan saman penulis ialah RM1950 sahaja. Bila diminta diskaun, bolehlah bayar RM1220 di balai polis disitu.

Tiba-tiba penulis teringat ada anak buah penulis yang juga seorang polis biasa-biasa di balai berdekatan tempat penulis bermastautin sekarang ini. Bila penulis tanya anak buah, selepas dia periksa dengan rakan setugas dia berkata, "wak punya saman lepas diskaun leh dapat rm1090 je." Wahlaweh, boleh dapat diskaun lagi banyak.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

6 comments:

  1. ish2 bayaran saman wak tu kalau bg kt dana buleh supink2 n belanja sebulan tuh....

    teringat masa keje kt skudai 10thn dulu, mmg kalau pemandu singapura msk johor dr jumaat tuh sampai ahad mmg mereka jelah yg kena saman dek polis sbb bwk laju, kadang kawasan tu org2 dh tau kawasan pns depa dulik apa, kete mewah sbb tu bwk laju... pastu berderet kene smn tepi jln

    ReplyDelete
  2. tudia jumah saman dia RM42 juta??? jenuh nak membayornye tu :P
    wahhhh untungnye Wak blh dpt diskaun saman tu haa hehehe

    ReplyDelete
  3. boleh beli rumah lebih dari 10
    kalau saman byk tu 42juta...

    ReplyDelete
  4. mak aiiii... dah mcm hutang negara gamaknya

    ReplyDelete
  5. Banyak jugak diskaun nyer tu...
    Boleh buat shopping :D

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat