Monday, 2 October 2017

TODAY I TOOK A WRONG TURN

Before entering Woodlands checkpoint leaving the island this morning.

Pagi-pagi subuh sepi-e (Ahad) tadi semalam, penulis telah berenang-renang di tepian tambak. Untuk membeli suratkhabar dan sebongkah berlian. Alone matcham biasa.

Nota lalat. Keluar dari CIQ JB tadi termasuk jalan yang salah. Dan untuk kembali ke pangkal jalan, terpaksa mengisi borang putih di pejabat imigresen pula. Aduhai.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Current exchange rate: SGD1 = RM3.12

24 comments:

  1. SESEKALI SALAH ARAH MENYUSAHKAN JUGA

    ReplyDelete
  2. em.. kalau kat KL, sekali tersalah jalan.. nak pusing pun kemahen jauh.. hee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannns., jalan pon makin sempit skrg., huhu2

      Delete
  3. Aiks. Dh tukar p hari isnin pulak.

    ReplyDelete
  4. Memang leceh kalau salah jalan Wak terutama kat bandar besar seperti JB - Singapore..

    ReplyDelete
    Replies
    1. leceh kann., tapi skrg ok sikit sbb dh ade gps bagaii., salah jalan pon x risau sbb leh smpi kat tempat yg nk dituju., aminn

      Delete
  5. bertabah laa wak... anggap sahaja dugaan kecil ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe2, biasala tuuh., asam garam kehidupann ., kann., tu blom sesat kat obersi lagikk., hikhik2

      Delete
  6. Bila salah jalan waktu puncak lagi menyakitkan ..hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lar kan .. buang masa, buang minyak, sakit dlm hati sape yg tau., huhu2

      Delete
  7. Replies
    1. seberang tambak je, bukannyer seberang korea., hahar2 hawauu

      Delete
  8. Kalau saya.. panic sekejap.. ekekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan setakat panic kak, nak terkuncil pon ado., huhu2

      Delete
  9. agaknya wak berangan apa la ek sampai salah jalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo x berangan camane nak kaya mkcik dana kann., eyhh hahar2

      Delete
  10. Lama dah tak gi sana..
    Sejak zaman Singapore Dollar 1 = RM 1....huhu. Lama tak?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. giler, tahun 80an tuu., bia betik mkcik ., ;p

      Delete
  11. Replies
    1. mcm tau2 je., ntah2 kita berjiran takk., hahar2

      Delete
  12. duluuuuuu masa kecik-kecik, kalau pi singapore mesti beli laici dalam tin & buah lai. Malaysia mana ada

    ReplyDelete
  13. Kecik2 dulu WP duduk Bakar Batu.
    Ada mak sedara sorang kat seberang tambak.
    Selalu jugak nyeberang.
    Sekarang nan hado, boleh pokai kalau ke sana

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly