Saturday 28 October 2017

WHAT'S THE DIFFERENCE BETWEEN ABC POWDER & CARBON DIOXIDE FIRE EXTINGUISHERS



Kelmarin ada rakan sepadang sebendang tempat penulis memotong rumput ini telah menawarkan untuk membeli alat pemadam api rumah pula. Selepas kejadian tahfiz di Kampung Keramat KL yang terbakar bulan lepas. Link.

Tetapi semalam rakan penulis, matcha yg duduk disebelah penulis ini pula tidak berapa setuju dengan alat pemadam api jenis tepung ABC yg penulis telah beli. Katanya, tidak sesuai untuk digunakan dirumah kerana akan merosakkan peralatan elektrik, ie televisyen, laptop, komputer dll. Sepatutnya jenis yang lebih baik dan selamat ialah Karbon Dioksida.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

5 comments:

  1. Saya beli untuk rumah ABC Powder daaa..
    Adui tak tahu tentang ini Wak..

    ReplyDelete
  2. kite gi kusus kursus asas kebakaran senin aritu wakk..jenis ni mmg disyorkan utk api dapur tu..abg bomba tu la cakap.... kalau jenis hitam tu, sesuai utk brg elektrik or pc terbakar ke ape tu..tp x sesuai utk padam api dapur... xpe wak..janji ade satu kat umah..kite pun nak beli jugak la satu nanti.. sbb rasa seriau plak baru2 ni blok kitorg pun terbakar jugak tkt atas.,..dah la masa tu xde kat umah...ngeri jer kalo fikir bab kebakaran ni..huhu

    ReplyDelete
  3. Yang penting ada langkah pencehagan sebelum berlaku.

    ReplyDelete
  4. Jadi yang ada ni mungkin boleh buat ABC untuk dimakan time panas... :P

    ReplyDelete
  5. Huhu,bukan bidang kita kan wak. nasib ada yang menegur. Takpe yang penting selamat

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat