Tuesday 3 September 2019

ANDA PUNYA ANAK TIDAK LAYAK



Esok, Rabu 4 September 2019, akan bermula peperiksaan UPSR untuk anak lanang bocah cilik penulis yg itu.

Pagi tadi isteri penulis (yg itu) sudah mengarahkan penulis untuk membuat permohonan dalam talian ke Tingkatan Satu Sekolah Berasrama Penuh tahun hadapan. Bila penulis periksa, syarat kelayakan mestilah murid Sekolah Kebangsaan.

Isteri penulis (yg itu) gelisah dan bertanya sambil berguling-gulingan, bukan Sekolah Jenis Kebangsaan (cino) itu juga Sekolah Kebangsaan?

Tanpa bertelagah dan tanpa baling membaling pinggang mangkuk hayun dirumah, penulis cubalah juga mengisi permohonan atas talian itu dengan memasukkan nombor giliran dan nombor mykid anak lanang bocah cilik (yg itu). Memang sistem itu menolak permohonan penulis kerana tidak memenuhi syarat kemasukan.

Barulah isteri penulis (yg itu) puas hati.
Weh saperlah tak sayang bini. Tapi ada kan? Khannns.
Yo wes.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

4 comments:

  1. Jalan2

    https://belogsjm.blogspot.com/2019/09/2nd-giveaway-by-marina-bashah.html

    ReplyDelete
  2. Banyak lagi peluang lain nanti wak.
    Semoga anak lanang wak berjaya dengan cemerlang.

    ReplyDelete
  3. melas se lah kang kok koyo ngunu toh...mungkin kang kena gi pejabat PPD (Pendidikan Daerah) untuk selesaikan masalah ni...

    ReplyDelete
  4. baru tau kalau budak2 SJK takleh masuk asrama penuh...

    tahun depan kita try utk anak wedhok (eh camni ke eja) kita pulak

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat