Sunday, 27 October 2019

WHERE IN THE WORLD IS TASIK BIRU KANGKAR PULAI



Selain tasik biru Masai dibelakang rumah hinggap penulis itu, penulis baru tahu ada juga tasik biru di Kangkar Pulai.

Pagi-pagi tadi penulis telah berlarian mendaki Gunung Pulai.
Bukan Gunung Pulai Kedah.

Alone matcham biasa.

Terimakasih juga penulis ucapkan kepada budak2 remaja cina yg menjadi penunjukan dan pencerobohan dlm hutan takungan air itu.

Tasik Biru Kangkar Pulai
Kulai, Johor, Malaysia
Oct 27, 2019 7:21 AM
Hiking/Backpacking

Distance 5.7 km
Duration (Total) 2h 50m 54s
Duration (Active) 2h 28m
Duration (Paused) 22m 54s
Avg Speed 2.3 km/h
Highest Point 199 m
Total Ascent 177 m
Difficulty Easy

Blog bukanlah hakmilik kekal.



































7 comments:

  1. lama juga tidak singgah blog ni..

    macam biasa..hidup begitu jika dapat menghayati keindahan tasik yang membiru

    ReplyDelete
  2. dana ingat dah tak boleh untuk di kunjungi lagi tasik biru ni wak? masih boleh lagi yek... ke ada beberapa tempat je yang masih boleh di daki atau di kunjungi... tapi memang cantiklah tasik biru nih... tak terkata cantiknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg xleh masuk dh jd kawasan larangan.. tapi bole je ceroboh atas risiko sendiri.. hehehe
      tapi tasik biru bukan kawasan larangan lagi.

      Delete
  3. cantiknya tasik biru. kalau dekat ni dah pergi dah ni.

    ReplyDelete
  4. cantik.. semoga tasik ni tak dicemari

    ReplyDelete
  5. Pencerobohan berjemaah tangkap pun tak berbaloi hiks!
    Cantik bunga senduduk tu kembang mekar.

    ReplyDelete
  6. cantik !! ada mirror effect lagi..
    tapi nak ke situ kena hiking dulu hehe ct surrender la wak..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly