Saturday 16 May 2015

TYRES REPLACEMENT



SUDAH berminggu-minggu isteri penulis (yang itu) membebel tentang tayar cikBibah Pepel yang selalu penyet. Anak lanang penulis pun sudah selalu mengisi angin di stesen minyak depan rumah, tapi isteri penulis (yang itu) masih tidak berpuas hati. Tiba-tiba penulis hendak tulis tajuk entri seperti 'ramai wanita tidak puas' supaya lebih banyak trafik. Kehh.

Jadi kelmarin, penulis sudah membawa cikBibah Pepel itu pergi ke kedai tayar depan rumah juga. Bila diperiksa, dua daripada tayarnya sudah kembong dan akan meletop pada bila-bila masa. Dan tayar satu lagi pun sudah kehausan bunganya. Jadi, dipendekkan cerita, penulis telah menggantikan keempat-empat tayar cikBibah Pepel dengan jenama Falcon saja. Bukan setakat itu, pelurusan (baca: balancing & alignment) dan keempat-empat injap tayar juga sudah diganti baru. Weh, siapalah tidak sayang bini, tapi ada mak kan, kanns ;p

Dan terlanjur di kedai tayar itu, mata penulis tertancap pada kereta myvi baru berwarna kuning yang menggunakan nombor pendaftaran AAP 4 - 'apa apa pun boleh', pernah taukeh kedai tayar itu menawarkannya kepada penulis. Penulis kata padanya, 'apa apa pun mati'. Selepas kereta Wira, taukeh sudah menukarkan kepada motorsikal, dan sekarang kereta myvi pula. Tiba-tiba teringat kereta proton satria neo Sultan yang menggunakan nombor pendaftaran Wilayah Persekutuan 'WWW 1' yang berharga setengah juta hinggit.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

1 comment:

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat