Sunday 11 June 2017

IFTAR AT EARLE SWENSEN'S JBCC 2017

Before major meal, the self service salad on the table | Earle Swensen's | Johor Bahru City Center | Johor 2017

Semalam Sabtu petang isteri penulis yang itu sudah ajak ke JBCC (baca, Johor Bahru City Center aka Komtar lama). Tujuan utama sebab hendak membeli kuih raya yang nampak sedap itu. Penulis layan sahaja - weh saperlar tak sayang bini, tapi ada kan makcik, kanns?

Usai membeli kuih raya, dilema hendak berbuka puasa pula bermula. Mula-mula hendak ke Chicken Rice Shop saja di JBCS (baca, Johor Bahru City Square) bersebelahan. Bila pergi, restoran sudah penuh ditempah untuk berbuka puasa. Aiyah. Restoran sebelah pun sama. Kemudian cadang hendak terus pulang dan membeli juadah di tepi longkang param Permas Jaya saja, tapi khuatir terlambat dan tidak sempat pula. Jadi, restoran Manhattan Fishmarket pun ditanya dan penuh untuk berbuka puasa. Akhir sekali ke restoran dihadapannya, Earle Swensen's sudah. Tapi bila membayar bil boleh koyak rabak suar spender penulis okehh. OTL

Blog bukanlah hakmilik kekal.

2 comments:

  1. berbuka puasa di luar itulah cabarannya. kalau tak booking dai petang memang tak merasa

    ReplyDelete
  2. Buat pembaharuan pulak
    Bersahur di luar...
    Jawabnya *Dai...mamak jugaklah gamaknya*

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat