Saturday, 21 November 2020

ONO PREKARA SENG SAMPEYAN ORA PERLU NGERTENI

Di terminal bas tadi.
Bila penulis mahu masuk ke kaunter tiket.
"Surat ofis wak ni takde cop polis," cik adek dipintu utama beritahu.
Lepas cik adek bertanya rakan2 di 2 3 kaunter tiket. "Kami boleh lepaskan wak masuk bas, tapi kalo kena terajang tahan polis kami tak tangungjwb," katanya lagi.

Lepas berfikir beberapa minit.
Penulis pun setuju ambil risiko sendiri.

Alhamdulillah.
Penulis tiba di bukit belacan dgn selamat.

Ehh. Pasal tajuk, terjemahan bahasa Jerman.
There are things you do not need to know.

Updated lalat. PKPB di negeri Johor & Melaka berakhir awal hari ini.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

9 comments:

  1. Mmm...nasib esuk Kedah dah free pbkb.

    ReplyDelete
  2. ALHAMDULILLAH SELESAI NASALAH

    ReplyDelete
  3. Mujur wak ada translate. tak paham satu apa tajuk tu ha. Syukurlah selamat sampai ke destinasi. N9 je ni entah bila nak bebas PKPB. Nak balik johor.. huhu

    ReplyDelete
  4. Selangor bila nak free ntah. Jemu laa. Nak gi bukit belacan pun sungai dah kering

    ReplyDelete
  5. Saya ada sijil fasih bahasa Jerman Wak. Tauliah dari embah buyut.

    ReplyDelete
  6. wah wak balik johor ka....huhuhu orang nak balik muo..lembah klang bila nak bukak pagor ni huhuhu

    ReplyDelete
  7. wow bussss zaman skrnag.. bila last naik bus x ingatt da..
    menarik gitu naik mesti saya tido lena haha..

    ReplyDelete

terimakasih diatas komen2 semua ye ...

House Fly