Friday, 26 June 2015

U FOR LIFE

U For Life, Tokio Marine. [+ Link ]

TIADA yang menarik untuk penulis ceritakan didalam blog penulis yang biasa biasa saja ini. Cuma kelmarin penulis telah membeli topi helmet yang baharu. Sedar tidak sedar, penulis telah merempit lebih lapan bulan untuk ke tempat mencari rezeki. Baju hujan pun sudah lusuh dan berlobang sana sini dan diminta untuk diganti baharu juga. Tenokla nanti kalau ada rezeki, kalau penulis disambung kontrak memotong rumput dipadang yang ini, insyaAllah adalah baju hujan yang baharu. Kalau tidak, terpaksalah penulis mengharungi hujan dan membasah tembakau sahaja atas dan bawah. Sedih kann, kanns.

Blog bukanlah hakmilik kekal.


17 comments:

  1. Assalamualaikum Wak,
    Jangan disusahkan hati.
    Insya'Allah.. rezeki Allah tu luas.
    - Jangan segan 'mintak' pada DIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam cik kak sham yg jauh dimata tuu,
      aminn dan terimakasih ;p

      Delete
  2. Replies
    1. hahar2, wak buat entri skema je nih, cik kak cinta jgn terkeliru yee ;p

      Delete
  3. HEH..HEH..POTONG RUMPUT KAT LAMAN SENDIRI DULU NAK...DAH NK SAMBUT LEBARAN NI...RAYA CINA DH LEPAS TU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, rumput umah sendiri kena pangil bangla je makk ., ;D

      Delete
  4. pakai je plastik sampah tebuk lubang 3.. hahaha..altenatif

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha2, jangan pakai payung naik motor sudahh ., ;p

      Delete
  5. rezeki ada di mana - mana ... Allah Maha Pemurah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. in sha Allah, amin ya robbal alamin., tq mak qaseh yeew ;p

      Delete
  6. Wak...hati-hati merempit tu..mak ini ngeri klau orang bawa laju-laju, taubat x nak tompang keta atau motor dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, mak kalo takut leh pelok kuat kuat dok kat blkg motor yee, diam diam sudahh., hahar2

      Delete
  7. take care...jangan sampai air hujan masuk mulut... :-P

    ReplyDelete
  8. kemarin gi keje naik moto hujannnn ok la lgi tetiba separuh jln kna simbah plak dek kereta kncil tu dugaaaannnn T_T

    ReplyDelete
  9. Wah kawa helmet semoga dimurahkan rezeki

    ReplyDelete
  10. InsyaAllah...akan ada rezekinya tu nnti...chaiyookk heheheh

    ReplyDelete
  11. Helmet wak dah macam power rangers warna putih :)

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat