Thursday, 2 July 2015

KAK SUIDA GARANG | DURIAN RM2



KELMARIN petang masa penulis sedang memotong rumput di padang sekolah itu (ini ayat skema), ada rakan lama (pangkat abang) menelefon. Dia tanya kalau-kalau sekolah tempat penulis mencari rezeki sekarang ada kekosongan untuk jawatan pelukis pelan untuk anak perempuan beliau. Penulis katakan tidak pasti, kena bertanya orang yang bertugas di jabatan sumber manusia juga. Tapi penulis sempat bertanya kenapa tidak mencuba sekolah yang dia sedang bertugas? Dia menjawab, 'wak, dulu anak dara abe penah keje sini, tapi tak sanggup selalu kene marah dgn Kak Suida (bukan nama sebenar).'

Cerita lalat lain. Minggu lepas ada rakan setugas menawarkan durian dua hinggit sebiji yang dijual oleh persatuan orang orang surau tempat beliau menetap, nun jauh di Puchong. Memeylah penulis tidak percaya, harga murah tahap cipan kalau betullah kan. Jadi, penulis sudah pesan sepoh biji saja. Bila penulis bertanya tentang durian itu, beliau janji penghantaran kerumahnya hari ini. Tetapi bila penulis dah bersiap sedia dengan keris dipinggang, lori 1 tan, van buruk penulis itu, tiba-tiba isteri rakan itu pula memberitahu bahawa penghantaran sebenarnya pada minggu hadapan. Kuchivalah sedikit rasa hati penulis kerana terpaksa menunggu pula. Untuk mengubat rasa ke'kuchiva'an itu, maka penulis pun belilah durian 'musang king' tepi longkang dalam perjalanan pulang dari memotong rumput tadi (ayat skema lagi). Durian dalam plastik sudah.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

23 comments:

  1. Masya'Allah..
    Bepinau bijik mata dok tengok musang king hok 3 butir tu.
    Dugaannnnnn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat tanah arab sana takdok pokok kurma berbuahkan durian ye cik kak? kihkih2

      Delete
  2. wah durian musang king sedap tu 80rm 1kg.

    ReplyDelete
  3. Kak Suida bukan nama sebenar eh Wakkk? Kih Kih Kih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ckp akak rerupis yg bagi gelaran camtu., hihi2

      Delete
  4. kak suida mesti andartu kan? ooooppsss hehehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sibbaik mak org yg ckp, kalo tak mesti dh kene bekhen nih., huhu2

      Delete
  5. Saya selalu juga beli durian dalam plastik...tapi kat Giant....huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn dlm durian pon ade plastik, tu kes naya mak kann., harhar2

      Delete
  6. durian dlm plastik pn sedap..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. asalkan yg halal memey la sedap mak yee ;p

      Delete
  7. Replies
    1. nyum nyum, skrg durian dh murah murah yee., hihi2

      Delete
  8. kak suida mana yg garang tu ye.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahar2 xleh sebut ulang2 byk2 kali, nnti ade org kat opis tu dengar nnti perasan lar pulokk., kuikui2

      Delete
  9. Replies
    1. silakan mbakyu monggo mampir ke seberang., hehe2

      Delete
  10. huwaaaaaaaaa......nangis tengokkkkk....sedapnyaaaaaaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa cik kak wahida ni, skrg kan tgh musim duryan nih, beli je tepi jalan banyakk., hakhak2

      Delete
  11. terliur tengok durian tuuuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkih2, sori ye cik kak, tgh pose kann ;p

      Delete
  12. durian rasa tetap durian cuma RM je yg x sama ... huhuhuuu

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat