Wednesday, 9 December 2015

DIY: HOW TO ASSEMBLE TOY CAR



KELMARIN penulis telah mengisi minyak di stesen minyak petrol Shell dan mendapatkan kereta mainan Lego Ferrari 250 GTO warna biru pula. Selalunya anak lanang bocah cilik yang akan memasang kereta mainan Lego yang didapati, tapi kali ini penulis sudah menggatalkan jari jemari untuk mencuba memasang sendiri. Percubaan yang agak mencabar walaupun ada kertas arahan yang dilampirkan bersama.

The poster sila jolok di SINI.

Blog bukanlah hakmilik kekal.



Nota lalat. Updated. Gambar Shell Lego dibawah ini (sebagai rujukan) sebenarnya penulis telah beli bulan lepas (21/11/15). Semuanya telah dipasang oleh anak lanang bocah cilik.

18 comments:

  1. Wah..mesti wak cantumkan dengan penuh teliti dan kesabaran ni..

    ReplyDelete
  2. hamboi wak nak try skill lah ni ye , nasib jadi jugak ye hihi :)

    ReplyDelete
  3. Smart car.. belikan satu boleh tak wak? hehe

    ReplyDelete
  4. SELALUNYA OTAK ANAK2 KECIL LBH CERDAS DLM KERJA CANTUM-MENCANTUM LEGO NI BERBANDING YG DEWASA TAPI WAK NI BUKAN CALANG2 JUGA MINDANYA YA...

    ReplyDelete
  5. hubby pun beli jugak..rail pun dah beli..hahaha..mcm kanak2 ribena, dah beli sorok takut anak main..hahahaa

    ReplyDelete
  6. bapak zhareef pun kumpul kete ni...zhareef mintak dia tak bagi...kihkihkih

    ReplyDelete
  7. Kuag mata wak nak pasang benda2 kecik ni hahahaa.. :D

    ReplyDelete
  8. try xguna kertas arahan. kot jd dinasor ke. hehe

    ReplyDelete
  9. wahhh pandainya pasang.. skrg pasang track hot wheels jelah :P

    ReplyDelete
  10. Yan sampai sekarang tak reti pasang2 benda macam ni...minat beli je untuk adik

    ReplyDelete
  11. kalau dapat mainan macam ni ... memang ibu ayah yang lebih dari anak kan :)

    ReplyDelete
  12. mmg kdg kdg arahan yang dia bg xsama....rietta pernah jugak hampir give up pasang puzzle 3D...

    PSS : itu bg menjawap soalan wak, BR1M tu sampai bila, jawapannya, update sehingga akhir disember, kerana pembayaran bermula januari...hehehe....

    ReplyDelete
  13. anak sedara sy pasang mende alah ni tak refer lgsung kertas arahan tu. demmmmm terasa tua diri ini hahaha

    ReplyDelete
  14. pd sy laa kan org yg suka lego ni adalah org yg sabar n teliti. wak org nyer mcm tu ka? ;-)

    ReplyDelete
  15. Nenek beli untuk cucu dah dipasangkan habis berterabur balik.
    Kesian atuknya terpijak-pijak.

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat