Tuesday, 29 December 2015

TAMAN NEGARA PONTIAN DITUTUP ATAS FAKTOR CUACA



HARI Natal kelmarin, penulis telah membawa tunang anak lanang kononnya mahu melawat Taman Negara Pulau Kukup dengan menaiki sampan lima hinggit. Tapi anak lanang diberitahu bahawa kemudahan pelancongan di pulau itu ditutup kerana sedang dinaiktaraf. Maka, penulis membawa mereka ke Tanjung Piai yang terletak bersebelahan sahaja. Tapi sungguh tidak penulis sangka, buah cempedak dah jadi nangka. Kerana Taman Negara Tanjung Piai juga ditutup bukan sahaja kerana sedang dinaiktaraf dibahagian hujungnya, tetapi tiba-tiba air pasang tinggi yang agak luarbiasa sedang berlaku sehingga menenggelamkan pejalan kaki.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

28 comments:

  1. dua2 tempat ni saya blom sempat terjah lagi wak walau pon dekat bebeno dengan rumah mertua...kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. laa, sayangnye mak garam gula tak terjah lagik., lenkali harus terjah yee., ;p

      Delete
    2. Kak lin...tkejut beruk ..yan Baca komen akak..serius ke akak lom jejak tanjung piai

      Delete
  2. okey ! boleh masuk dalam senarai tempat untuk dijelajahi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haruslah masukkan tempat pelancongan johor dalam buku jelajahan tuuuh., ;p

      Delete
  3. Taman negara pulau kukup tak pernah sampai. Tanjung piai sangat best. Masa pergi tahun 2012 pun dah ada yang terhakis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg nih tanjung piai tengah direnovasi yee., cuma leh jalan-jalan atas pelantar dlm semak jeer., ;p

      Delete
  4. Pernah nampak kawan-kawan kongsi gambar kat Tg Piai,teringin nak kesana juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg menarik tgk gmbr tg piai tuuuh, tapi kalo leh gi sana nnti bila dh siap renovasi lagik menarik., hehe2

      Delete
  5. Assalamualaikum Wak...

    Saya dengan setulus hati nak kabor yang saya dah sampai kat sana...bergambor kat tugu dan kat kedai cenderamata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam cik kak fida tuu., wahhh hebat mak dh smpi tanjung piai tuuuh., gmbrnye mana? ;p

      Delete
  6. takde rezeki la tu wak..kik dua2 tempat dinaiktaraf pulak

    ReplyDelete
  7. tak pernah sampai taman negara lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xper mak, nnt senang2 pegila taman negara., hehe2

      Delete
  8. Bawa jer tunang anak lanang wak tu melawat ke phg pula bukannya jauh dari Masai tu wak..banyak tempat cuti menarik kat negeri jiran Johor tu.

    ReplyDelete
  9. xpernah dgr nama tpt ni.....mcm best jerrr hihih

    ReplyDelete
  10. bila saya mahu terjah ke johor ni...macam best saja

    ReplyDelete
  11. Wak, i ni akak Kukup pun tak pernah dapat nak gambar kat tempat yg wak bergambar tu pun. heeee

    ReplyDelete
  12. Anak ey lanang wes tunangan yo....wahhh, dah suwi meneh entok cuculah yo hihi.....
    Atok 3 lalat....haha

    ReplyDelete
  13. Kalau pergi tahun depan, mesti semua dah dinaikkan taraf. Hidup Pontian! :)

    ReplyDelete
  14. Aisey baru berkobar-kobar nak baca pasal review wak untuk Tanjung Piai.
    Tengah pening nak check Research Propasal budak-budak pasal hakisan di sana.

    ReplyDelete
  15. x pernah smpai sini..'klo kna naik smpan tu, cam advanture je

    ReplyDelete
  16. Aiza belum pernah sampai sana lagi..

    ReplyDelete
  17. dah pernah bagi hint pada en. hb tapi belum berjaya setakat ni.

    ReplyDelete
  18. Dah bertahun tak pi tanjung piai

    ReplyDelete
  19. dedua tempat ni ceq tatau.. tak pernah sampai kawasan2 ni lagi..

    ReplyDelete
  20. Takde rezeki nk pergi lah tu kan. Huhu

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat